Kan ik internet aansluiten zonder gebruik te maken van de coax aansluiting?

Momenteel woon ik in een appartement waarbij het kastje waar de coax kabel in komt niet aanwezig is. Nu kan ik voor de televisie Digitenne aanvragen, maar ik wil ook graag internet zonder kabels.
Hoe kan ik goedkoop WIFI (draadloos) internet krijgen zonder de aansluiting met een coax kabel?

Bedankt

Toegevoegd na 2 uur:
Bestaat er bijvoorbeeld ook internet via de satelliet?

11 jaar geleden
in: Hardware
7.1K

Antwoorden (4)

Je kunt je mobiel vaak als modem gebruiken via een USB kabel aan je PC/laptop om verbinding te maken met internet. Als je toch een onbeperkte abonnement hebt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Delano123
11 jaar geleden
Ik heb inderdaad een onbeperkt abonnement op mijn iphone telefoon. Kan ik dan doormiddel van de bijgeleverde usb kabel het internet gebruiken van mijn telefoon? Hoe werkt dat precies? Moet ik daar software voor downloaden?
Uit je vraag maak ik op dat je een vaste aansluiting wil en niet via de kabel. Als er een telefoonaansluiting is kan je een adsl aansluiting aanvragen en bij je provider een draadloze router vragen. Veel aanbieders bieden dit standaard en "gratis"aan

Bijvoorbeeld bij onderstaande aanbieder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Delano123
11 jaar geleden
Er is ook geen telefoonaansluiting.
Ik was benieuwd of er iets bestaat voor internet dat hetzelfde werkt als Digitenne van kpn. Dus draadloos ontvangst of iets dergelijks..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja via een dongle.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoiets zal je dan bedoelen. http://www.tele2.nl/mobiel-internet/abonnement.html
Via ADSL is inderdaad een goede optie. Bij mij komt alles via de telefoonlijn binnen. TV/radio, telefoon en internet.
Over het algemeen wil de provider wel dat de router zo dicht mogelijk bij het ISRA-punt staat. Dat is het simpel gezegd het punt waar de telefoonkabel het huis binnenkomt. Bij een appartement zou dat weleens lastig kunnen worden.

Toegevoegd na 1 uur:
Ja, ook via satelliet is mogelijk. Voorzover ik weet zijn de snelheden niet erg indrukwekken als je het voor een redelijk prijs wilt.
Je kunt eens bij onderstaande provider kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vreemd huis ??
waar er geen kabel aansluiting of telefoon aansluiting is ?
is het er niet of gewoon nog niet aangesloten ?
zijn de kabels er niet of zitten de aansluitingen er nog niet op verbonden ?
Dat zou eigenlijk standaard in alle huizen aanwezig vanaf de bouw van het fundament
maar goed als je appartement erg nieuw of nog niet af is
dan heeft wellicht de hele wijk het nog niet ???

Tja dan zal je op dongle aangewezen zijn
maar dat is gewoon weg te duur voor 24/7

ik zou zeggen doe eens een internet beschikbaarheid check op je postcode
als die melden dat het er niet is dan is het er in principe ook nog niet
maar anders zou het er gewoon moeten zijn
je kan desnoods op de ptt knop aansluiten
of de kabel alvast van de radio tv coax poort voorzien ?
als het signaal er is dan is dat maar een kleine moeite
capthavoc