Kan je een koortslip het beste in een vochtig of droog milieu houden?

Toen ik vannochtend wakker werd zag ik dat ik een koortslip heb, ik heb dit erg vaak en vind dit natuurlijk erg vervelend.
Ik probeer er nu echt niet aan te komen en veel creme erop te smeren.
Maar als je de koortslip zo snel mogelijk weg wilt, is een droog of juist vochtig milieu goed?
Iemand nog tips van bijvoorbeeld dingen die iedereen in huis hebt erop smeren? Ik heb ook iets van zout en tandpasta gehoord, is dit goed om dit erop te smeren want dit droogt het juist uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.2K

Antwoorden (2)

Als je een koortsblaasje voelt opkomen kan je er ook met de binnenkant van een aardappel op wrijven.

De beste tip,zo gauw je een blaartje op voelt komen,oorsmeer erop smeren!
Direct bij de eerste "kriebel" tandpasta er op doen, een dun laagje, dit regelmatig vervangen, door eerst te reinigen met b.v. een wattenstokje, natgemaakt met een beetje warm water en weer opnieuw aanbrengen.

Bij beginnende koortslip helpt tea-tree olie erg goed. Na een paar keer insmeren is je koortslip echt verdwenen!

Zodra je het voelt een weinig bloemsuiker opsmeren (droogt op).

Toegevoegd na 2 minuten:
Als de koortslip er is en er zijn blaasjes zichtbaar, de blaasjes insmeren met zinkzalf. Dit zorgt ervoor dat de blaasjes razendsnel uitdrogen. Werkt fantastisch!!

Zodra je hem op voelt komen gelijk gaan deppen met echineaforte druppels van goudsbloem! Paar keer per dag en binnen een paar dagen is het blaasje weg!

Droog houden d.m.v af en toe fohn op de laagste stand op de lip richten, de bedoeling is om de herpes uit te drogen.
fremar
11 jaar geleden
Een koortslip is een virus en deze houdt van een warme vochtige omgeving dus een droog milieu is beter. Het is niet goed om er mee in de zon te zitten. Je kunt het beste je lippen vet houden door bv vaseline,lippenbalsem enz.er op te smeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kan het dan dat als mijn koortslip op het ergst was, de korstjes eraf vallen na het douchen en het dan minder jeukt en pijn doet?
(bedankt voor je antwoord, dit is niet bedoeld om je antwoord af te keuren ofzo)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben geen specialist ofzo hoor maar ik denk dat dit komt omdat de korstjes dan al zo ingedroogd zijn dat het er door het douchen afvalt. Dit is ook vaak bij andere korsten op je lichaam. Ik hoop dat je iets aan dit antwoord hebt.