Wat zit er allemaal in een sigaret?

Wat voor een dingen zitten er allemaal in een sigaret. Ik weet dat er teer, koolmonoxide en nicotine in zit maar wat voor een gewone voedingsmiddelen zitten er in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Wat zit er in de verschillende onderdelen?
Sigarettenpapier: Cellulose, calciumcarbonaat, kaliumcitraat, guargom, carboxymethylcellulose, natriumzout.

Lijm om papier dicht te houden: Ethyleen-vinyl-acetaat co-polymeer, polyvinylacetaat, zetmeel, polyvinylalcohol, vinyl alcohol-vinyl-acetaat co-polymeer.

Inkt van merkopdruk: Alkydhars, rode en blauwe pigmenten, minerale en plantaardige olie, tartazine pigment, kiezelzuur, calciumcarbonaat.

Opdruk van de filter: Cellulose, calciumcarbonaat, kaolien, geel pigment, collodium, calciumsilicaat, zetmeel, talk, aluminiumhydroxide, dibutyl ftalaat, blauwe, rode en zwarte pigmenten, colofonium, aluminiumsulfaat, goud brons, epichloorhydrine hars, guargom, alkylketeen dimeer, natriumalginaat, styreen-acryl-polymeer, ethylcellulose, glyoxaal, triacetine, polyethyleenwas, acryl polymeer en carbo medicinalis vegetabilis.

Filterlijm: Ethyleen-vinyl-acetaat co-polymeer, polyvinylacetaat, koolwaterstofhars, paraffinewas, vinyl alcohol-vinyl-acetaat co-polymeer, triacetine, styreen-alfa-methyl-styreenhars, polyisobutyleen.

Filterpapier: Cellulose, viscose, polyvinylalcohol, zetmeel, carboxymethylcellulose, natriumzout, epichloorhydrine hars.

Filter: Cellulose acetaat, triacetine, titaniumdioxide en dekolie.

Tabak: cognac, azijnzuur, boterzuur, karwijolie, Sint-Jansbrood, selderiezaadolie, citroenzuur, cacao en cacaoproducten, koffie-extract, groenolie, koriander-en dille-olie, ethylacetaat, ethylhexanon, glycerine, hexaanzuur, isoamylisovaleraat, isovaleriaanzuur, citroenolie, dropextract, i-menthol, maggiplant extract, 3-methylbutyraldehyde, pepermuntolie, schorsmos, apoponax-en sinaasappelolie, vioolwortel extract, fenetylalcohol, kaliumsorbaat, rhodinol, rozenolie,rum, dsorbitol, groene munt olie, suiker, maïssiroop, sucrose, invertsuiker, mandarijnolie, vanille-extract en 2-methylboterzuur.

Inderdaad, u rookt dus onder andere cognac, chocolade, koffie, suiker, zuren en natuurlijk ook diverse gezonde te verbranden en in te ademen natuurproducten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mjammie, ik steek nog een koffie met cognac op ;-)
Niet alle ingrediënten die je noemt zitten in de sigaret:

Sigarettenpapier: Cellulose, calciumcarbonaat, kaliumcitraat, guargom, carboxymethylcellulose, natriumzout.

Lijm om papier dicht te houden: Ethyleen-vinyl-acetaat co-polymeer, polyvinylacetaat, zetmeel, polyvinylalcohol, vinyl alcohol-vinyl-acetaat co-polymeer.

Inkt van merkopdruk: Alkydhars, rode en blauwe pigmenten, minerale en plantaardige olie, tartazine pigment, kiezelzuur, calciumcarbonaat.

Opdruk van de filter: Cellulose, calciumcarbonaat, kaolien, geel pigment, collodium, calciumsilicaat, zetmeel, talk, aluminiumhydroxide, dibutyl ftalaat, blauwe, rode en zwarte pigmenten, colofonium, aluminiumsulfaat, goud brons, epichloorhydrine hars, guargom, alkylketeen dimeer, natriumalginaat, styreen-acryl-polymeer, ethylcellulose, glyoxaal, triacetine, polyethyleenwas, acryl polymeer en carbo medicinalis vegetabilis.

Filterlijm: Ethyleen-vinyl-acetaat co-polymeer, polyvinylacetaat, koolwaterstofhars, paraffinewas, vinyl alcohol-vinyl-acetaat co-polymeer, triacetine, styreen-alfa-methyl-styreenhars, polyisobutyleen.

Filterpapier: Cellulose, viscose, polyvinylalcohol, zetmeel, carboxymethylcellulose, natriumzout, epichloorhydrine hars.

Filter: Cellulose acetaat, triacetine, titaniumdioxide en dekolie.

Tabak: cognac, azijnzuur, boterzuur, karwijolie, Sint-Jansbrood, selderiezaadolie, citroenzuur, cacao en cacaoproducten, koffie-extract, groenolie, koriander-en dille-olie, ethylacetaat, ethylhexanon, glycerine, hexaanzuur, isoamylisovaleraat, isovaleriaanzuur, citroenolie, dropextract, i-menthol, maggiplant extract, 3-methylbutyraldehyde, pepermuntolie, schorsmos, apoponax-en sinaasappelolie, vioolwortel extract, fenetylalcohol, kaliumsorbaat, rhodinol, rozenolie,rum, dsorbitol, groene munt olie, suiker, maïssiroop, sucrose, invertsuiker, mandarijnolie, vanille-extract en 2-methylboterzuur.

Lees de bron door voor meer uitleg.
Op: http://www.ikstop.nl/de-ingredi%C3%ABnten-van-sigaretten vind je wat meer uitleg over een aantal ingrediënten.

Het ontneemt je meteen de zin...gelukkig rook ik toch al niet, ha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zit geen enkel voedingsmiddel in tabak!
Tabak zou daarom ook nooit mogen verkocht worden waar voedingswaren te koop worden aangeboden!
Alle regeringen zouden dat eens moeten gaan inzien!
Wel hoort tabak thuis bij de pesticiden of insecticiden!

Zoekt u een nuttig gebruik voor tabak?

Volgens een in het Zuidafrikaanse blad Endangered Wildlife gepubliceerd artikel bestaat dit wel.
Tabak kan als natuurlijk bestrijdingsmiddel worden aangewend.
Een gekookte oplossing van vermalen tabak en zeep, die op gewassen wordt gespoten, doodt rupsen, vliegen en mijten. In de vacht van schapen of op de huid van runderen en geiten aangebracht rekent de oplossing doeltreffend af met teken.

Maar het artikel bevat wel de volgende, ernstig stemmende waarschuwing: „Deze tabaksoplossing is een krachtig natuurlijk gif. In geen geval dienen mensen of dieren ervan te drinken. Bewaar geen grote hoeveelheden in of om het huis. Oogst gewassen pas ten minste vier dagen nadat ze ermee bespoten zijn, en was ze grondig met schoon water voordat ze gegeten worden.”