hoe kan ik mijn ontwikkeling en kennis vergroten op gebied van kunst ,geschiedenis ,grafisch en/of natuur?

ik ben 17 en wil graag iets doen wat met die bovenstaande dingen te maken heeft. om mijn ontwikkeling en kennis en interesse daarin te vergroten. bijv een cursus. maar het liefst gratis tot weinig geld. en als je toevallig iets weet in de stad groningen hoor ik het graag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

In de eerste plaats veel lezen. In de bibliotheek vind je boeken over al deze onderwerpen. Verder kan je lid worden van een heemkundige kring, die is er in Groningen ook. Die bestuderen de geschiedenis van de eigen omgeving. Er bestaan ook overal in het land werkgroepen voor Natuur en Milieu.
Er zijn overal wel werckwinkels waar je schilderles kunt nemen. En verder moet je eens letten op het aanbod aan diverse lezingen en voordrachten, die bv van de universiteit uitgaan. In het streekblad staan deze aangekondigd.

Toegevoegd na 5 uur:
Vereniging voor natuureducatie is heel leuk. Ik vond er eentje in Zuidlaren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behalve boeken en de bibliotheek,
heb je natuurlijk ook musea.

Schaf een museumjaarkaart aan en bezoek zo veel mogelijk musea. Liefst met rondleidingen. Daar leer je heel veel van.

Internet:
Struin het internet af. Niet naar spelletjes, maar naar informatie.
Te veel om op te noemen.

Televisie:
Let op televisie op documentaires, educatieve programma's, cursussen.
Hier vind je een overzicht van het NTR:
Allemaal heel leerzaam.

http://www.ntr.nl/thema/educatie