Ha, die Gast2515;

Dat is van veel dingen afhankelijk. Behalve de loonbelastingstarieven ook van je pensioenpremie en ziektekostenverzekering bijvoorbeeld. Hieronder een link naar een site waar je een redelijke schatting krijgt zonder met deze factoren rekening te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Kort door de bocht, ongeveer twee derde....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerder antwoorden op deze vraag zijn te vinden onder de link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
twee 3e ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt heel erg aan hoeveel je bruto salaris is. Als je brutosalaris lager is dan ongeveer 8000 euro is je nettosalaris hetzelfde als je brutosalaris. Bij ieder bedrag boven die 8000 euro moet je er rekening mee houden dat je netto ongeveer 67% van je brutosalaris overhoudt.
Tenzij je echt gigantisch veel gaat verdienen. Dan betaal je ineens 42% of 52% belasting en houd je dus netto veel minder over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het laagste tarief voor werkenden (in %) is ca 33,5...dit geldt voor de eerste 17878 euro PER JAAR.
Voor elke euro die je meer verdient tot een inkomen van 54776 betaal je over dat meerdere 42%

Van elke euro meer als die 54776 betaal je 52%..

Van het totaal te betalen bedrag wordt afgetrokken, ongeacht inkomen dus, de heffingskorting.
Echter, deze heffingskorting zal nooit hoger worden als de berekende belasting uid de vorige gegevens.

Iedereen mag aftrekkenvan het te berekende belasting bedrag: 2007
Arbeidskorting (erbij optellen) : 1504 (wordt hoger voor mensen boven de 57 jaar)

Er bestaan nog wat meer extra heffingskortingen voor alleenstaande ouders, gehandicapten, inkomens afhankelijke combinatie korting, zelfstandigen korting ed. maar hier kan ik geen volledige belasting berekening gaan uitkleggen.

Los van de belasting betaal je ook nog wat verplichte verzekeringen.....die zijn ook weer per bedrijfstak verschillend. De percentages daarvan staan op de loonstrook.

Bron: elseviers belasting gids 2009
Bedragen geldend voor belastingjaar 2009.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gemiddeld blijft er 60% over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ongeveer 75%
hier kun je berekenen

http://www.loonwijzer.nl/home/brutonetto