Is het mogelijk om eten dat over is te verkopen aan een gast?

Ik las onlangs over een initiatief van mensen die altijd teveel eten maken, en dit dan thuis laten afhalen voor een kleine vergoeding.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Alles kan, zolang het maar niet commercieel wordt, dan moet je aan allerlei eisen voldoen.

Ik zag dit laatst voorbij komen in de Wereld draait Door: http://www.thuisafgehaald.nl/

Je kunt je aanmelden op de site, en zoeken op vraag en aanbod per plaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap de min niet dus van mij een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen jammer dat er bijna 6x zoveel afhalers als kokers zijn ;)

Andere antwoorden (3)

Je moet hier heel erg mee oppassen. Vooral omdat de wetten voor voedsel erg streng zijn in NL en je het ook niet zomaar mag verkopen. Denk niet dat dit mag, wettelijk gezien.

En ook als het wel mag, dan zou ik het niet doen, want wat als die gast jou gaat aanklagen van voedsel dat over de datum was als hij iets aan zijn maag krijgt....
Just don't
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik ga mezelf maar even na: zou niet willen riskeren dat ik ergens een prakje koop wat al 3 dagen bewaard is. :-s
Ja natuurlijk is dat mogelijk.
Of het "een gat in de markt" is betwijfel ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik heb hier ook wel eens van gehoord, en het schijnt goed te lopen. Mensen die allebei werken en laat thuis komen en dan geen zin meer hebben in koken, zijn de grootste doelgroep. Op de weg van werk naar huis haalt 1 van de twee het eten op, zetten ze thuis in de magnetron en klaar is kees. Schijnt echt goed te lopen...
Ik heb hier ook van gehoord, maar weet niets van een vergoeding.. Bij mijn weten was het meer bedoeld als ruil. Dat je voor elkaar kookt zeg maar :)