Bing in mijn browser - Fijn, maar hoe kom ik eraf?

FireFox, 3.0.15.

Tot voor kort kon ik in de adresbalk een woord/term intikken, en ik werd automatisch doorverwezen naar een relevante site (vaak eentje waar ik sowieso naar op zoek was, omdat ik er in het verleden geweest was, vaak de relevante wiki-pagina wat handig was omdat er veel bruikbare info staat).

Nú, krijg ik een pagina met Bing-zoekresultaten.

Enig idee hoe ik dit terug kan draaien? Die extra klik voorkomen, was nou juist precies iets waar ik heel blij mee was.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
12K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik denk dat Mozilla ermee "getrouwd" is en het ons gewoon heeft opgedrongen.
Ik kan ook geen manier vinden om van Bing af te komen en ook niet van Clutter.
Clutter is wel heel vervelend want het stelt je volkomen onder curatele en vist je emails weg, voordat jij ze ziet. Maar het is net een virus, het is gewoon vastgespijkerd in je email programma via outlook en reageert nergens op. Maar je bent je mail kwijt.

Het beste antwoord

Rechts van je adresbalk zit je zoekbalk, daar typ je het best je zoektermen in. Ook kun je daar je zoekmachines beheren en bing er uit gooien.

Toegevoegd na 1 uur:
Aangezien je aangaf dat dit niet is wat je bedoelde, lees de nieuw toegevoegde bron eens, daar wordt volgens mij precies hetzelfde probleem behandeld en opgelost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reeds gedaan, probleem bestaat nog - sterker nog, probleem is daarna pas voor het eerst geconstateerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
If you want to restore the Google Search (Google search results page), it’s very EASY, just follow my directions, and make sure that you DON’T include any quotation marks that you see below, as I am just using them for clarification. My brother installed the MS Messenger and the stupid BING search engine took over my Google search engine in my Firefox’s address bar.
1. In your Firefox address bar, type “about:config”
2. Yellow warning triangle will show up on the web page, but don’t be alarmed, just click on “I’ll be careful, I promise” button
3. In the FILTER bar, (looks like your typical address bar), type in “keyword.URL”
4. Double click it and another smaller window will pop up. Replace the highlighted text with the FOLLOWING text: http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe…
Note: If you can’t see the entire text, just right click it and choose “Copy Link Location” and then PASTE IT in the box that I mentioned above.
5. Click OK and you have your Google back as your default search engine in your Firefox browser.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik er nog steeds niet - ik krijg nu de google zoekresultaten, in plaats van ouderwets de relevante pagina. Goeie poging, maar niet wat ik zocht. Oh, en helemaal geen zoekmachine instellen werkt ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie uitleg! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat er onderaan op de gelinkte bron staat? Feeling Lucky met Google? Bedoel je dat misschien? Dan gaat tie dus direct naar het meest relevante resultaat toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet ik eens gaan proberen als ik weer thuis zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dít (uit de reacties) is waar ik naar op zoek was; gewoon een praktische oplossing zonder herinstallatie of wat dan ook. Bedankt!

Andere antwoorden (5)

Uninstalleer die oude FireFox... En installeer de laatste versie, dan ben je up te date EN alles is weer standaard...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik onlangs gedaan, en daarna is het gedonder begonnen. Of zijn ze de laatste dagen verder gegaan dan 3.0.15?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu is er al versie 3.5.5, dus neem de laatste please...
Selecteer startpagina is als google.
En pas die aan als standaard startpagina.
Als goed is moet dan die Bing of zo hoe die ook heet, moet weg zijn.
succes..

Als het dan toch niet lukt.

Doe systeemherstel..!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom gebruik je niet gewoon Symbaloo??
Als je iets relevant vind zet je dat gewoon op een soort buroblad en krijg je een aanklikbare link.

Ik tik bijna never nooit meer adressen in :p

Tevens kan je een mooie zoekmachine naar keuze instellen in het midden van elke pagina met blokjes.

klikkedieklik

Toegevoegd na 1 dag:
Extra voordeel: Je hebt al je links online staan bij Symbaloo, je raakt ze dus niet kwijt als je iets met herinstalleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn 3 sites die ik dagelijks bezoek, en die openen standaard als ik mijn browser opstart. Verdere incidentele bezoeken zo hard instellen is die dingen meer aanwezigheid geven dan nodig. Bovendien vindt ik het wel prettig om voor een nieuwe term eerst de zoekmachines te omzeilen, kijken waar ik in eerste instantie terecht kom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker duidelijk+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die is handig! Heb em zelf ook maar als home ingesteld :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@simplynotedible: ik denk toch echt dat die pagina die je te zien krijgt afkomstig is van een zoekmachine. Ik denk trouwens dat die Bing-resultaten afkomstig zijn van of een geinstalleerde add-in(invoegtoepassing) of een toolbar die met de een of andere installatie is meegekomen. Aangezien Bing van Microsoft is: heb je recentelijk MS-producten geinstalleerd? Updates of Internet Explorer? Zo ja, via het configuratiescherm en software-installaties op zoek naar Bing en de-installeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij zal dan zijn meegelift met m'n MSN installatie - al heb ik daar expliciet aangegeven geen nieuwe I versie te willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier doet msn het sinds de nieuwste install het ook niet meer. Popt ook elke keer een error in omhoog. Mickeysoft producten zuigen nu eenmaal gewoon. Nu hebben we Pidgin en dat werkt goed, je moet even wennen aan een nieuwe interface. Combineert ook alle accounts in 1, en die kan je ook nog afzonderlijk aan of uit zetten. Vanalles en nog wat zonder problemen. En zonder reclames of iets. Maargoed, ondertussen zit je nog met je Bing troep...........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik typ ook nooit meer adressen in. Zie mijn antwoord hoe ik dat doe. Op welke site je ook zit, je favorieten zijn nooit verder dan 1 klik van je weg.
De nieuwste FireFox, zoals Xinix al zei, en van AL je favoriete sites snelkoppel-knopjes maken; lekker makkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klik naast de zoekfuncti op het pijltje naar beneden en selecteer dan wiki of google.

of installeer: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/6401
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/4614