Wat kan ik het beste (vloeibaar) eten als ik moet revalideren na mijn amandel operatie?

Ik wil niet slapjes worden door al dat bouilon en pudding, ik kan toch echter niks eten 2 weken, heeft iemand tips waardoor ik een beetje sterk blijf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
28.7K

Het beste antwoord

Je lichaam heeft vezels nodig om op krachten te blijven, dus wellicht een drinkontbijtje? Die van Goedemorgen bevalt mij goed. Hierdoor blijf je op kracht.

Wellicht is een oplosbaar vitamine-poedertje ook handig, amders word je straks zo slap dat je erg ontvankelijk bent voor griep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Proberen veel water te drinken, pudding. Verder verzorgen de zusters je daar wel. Die hebben de ervaring en kennis om jou zo goed mogelijk te verzorgen, dus maak je er maar niet zo druk over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me herinneren van mijn amandeloperatie (ik was toen kind) dat ik veel ijs mocht eten. Waterijs, roomijs, citroensorbet .... Mmmmmm. Dat was lekker en verzachtte de geleden pijn.
Het kan zijn dat mijn herinnering iets gekleurd is, want het is inmiddels zo'n 50 jaar geleden.
Ik wens je beterschap en hoop dat je snel weer opknapt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb 2 jaar geleden mijn amandelen laten verwijderen kon toen met 4 dagen al weer eten,tot die tijd drink bouillon en groentesappen die je in de natuurwinkel kan halen.
geen zure dingen drinken zoals appelsap en dergelijke!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben zelf vorig jaar nog geöpereert aan mijn amandelen. Na jaren chronische ontsteking te hebben gehad zijn ze er nu gelukkig uit. Ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Mijn ervaring was dat mijn keel minder pijn deed na de operatie dan tijdens een forse keelontsteking. Ik heb de eerste dag vloeibaar gegeten, de volgende dag kleine stukjes zacht brood zonder korst en na 4 dagen kon ik alles weer eten behalve het voedsel dat scherpe randen heeft, dat wordt ook sterk afgeraden. Het 2 weken alleen maar vloeibaar voedsel eten komt echt maar weinig voor.

Toegevoegd na 1 minuut:
oja, en natuurijk veel waterijsjes eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de apotheek kun je een blik poeder kopen (de naam ben ik even kwijt maar dat weten ze bij de apotheek wel.)wat je door alle voeding kan roeren.Het is vrijwel smaakloos en alles wat je lichaam nodig heeft zit erin.
Ik heb het zelf gebruikt toe nik moest herstellen en opkrachten komen na een zware operatie.Je kunt het door alle vloeistoffen en papjes doen.
Succes met je operatie.

Toegevoegd na 1 uur:
De naam is Fortify complete,er is ook Fantomalt maar dat is alleen energieverrijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smaakt het niet vies? dankjewel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is vrij smaakloos zegt ie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is smaakloos,je proeft er niets van dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een staafmixer? Dan is die in die tijd je nieuwe beste vriend. Je kunt heerlijke soepen maken propvol groentes en zelfs aardappelen voor de broodnodige koolhydraten met zo'n ding.

Bijvoorbeeld bloemkool, broccoli, wat prei en een aardappel koken in wat bouillon, en vervolgens glad staafmixen. Een klein beetje truffelolie is daar erg lekker in.

Ook heerlijk: een berg groenten (basis tomaat, daarbij wat paprika, courgette etc) grillen in een grilpan, dan in een soeppan met een bouillonblokje en wat sinaasappelsap, glad mixen en afmaken met wat verse dille.

Op die manier kun je alles binnen krijgen, zonder dat je brokken hoeft door te slikken.