Gebruik jij nog ouderwetse huismiddeltjes tegen kwaaltjes?

Bv. tegen puistjes, snurken, kalknagels, strontjes aambeien, overgang, keelpijn enz.

Toegevoegd na 36 minuten:
Welke ouderwetse middeltjes bestaan er allemaal en wat is volgens jou de beste?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.3K

Antwoorden (11)

eigenlijk niet, omdat huismiddeltjes in mijn beleving vaak niet werken.
zo heb ik een tijd geleden van alles geprobeerd tegen misselijkheid; pepermunt, thee, gember, maar niets hielp.
dankzij reguliere medicatie ben ik er nu vanaf.
Rieneke1
14 jaar geleden
Ja, huislook kauwen als je een wondje hebt in je mond.
Weegbree - altijd bij de hand buiten - bij brandnetelirritaties.
Tandpasta bij muggenprikken.
Heet sodawater bij zwerende wondjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een verstopte neus gebruik ik nog altijd zout water (opsnuiven) om de gezwollen slijmvliezen te doen slinken.
Het werkt uitstekend en heeft geen bijwerkingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt+1
Nee..., alhoewel, op één na: Tijgerbalsum!
Van m'n ouders meegekregen, en nog steeds bij spier- en gewrichtspijnen: de oplossing en verlichting voor ons en de kinderen. Wel kopen wij uitsluitend de originele, bij v/d Pigge in Haarlem.

Trouwens, nog van harte proficiat met het promoveren naar een hoger GV-level!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en niet alleen tegen kwaaltjes maar tegen allerlei vervelende dingen zie: http://www.omaweetraad.com
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aambeienzalf tegen wallen onder je ogen,een doorgesneden ui onder je bed bij verkoudheid(verstopte neus) gorgelen met zout water bij keelpijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beetje sla-olie in het oor als je oorpijn hebt, werkt goed. Met zout water je keel spoelen bij keelpijn, azijn bij wespen- en bijensteken. Blanke nagellak op wratten schijnt ook te werken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
komkommer op je huid als je door de zon verbrand bent, azijn op brandnetelplekken, tandpasta op puistjes, met alcohol spoelen tegen kiespijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Venkelthee bij buik of maagpijn
een stuk zeep in bed bij spierkrampen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kamille oplossen in heet water en erboven stomen als je verkouden bent, kamille is goed tegen ontstekingen. Als ik ontstoken ogen heb,leg ik er warme kamilletheezakjes op als compres. Helpt echt goed. Mijn zoon heeft altijd last van hooikoorts. Als het weer zover is geef ik hem elke ochtend een half glas water vermengd met 1 theel. appelazijn en dat helpt.Gember is niet alleen een keukenkruid maar ook een veelzijdig huismiddeltje, dat de doorbloeding stimuleert en daardoor ontstekingen v.d. bijholtes geneest. Bij neusklachten kun je bijv. gember raspen en in een doek fijndrukken. Het vrijgekomen gembersap vermengen met wat water en kort verhitten.Op een andere doek doen en deze op voorhoofd en neus leggen. Laat de doek daar afkoelen en herhalen tot de huid rood wordt.Helpt tegen bijholte ontsteking en/of hooikoorts. Anijsmelk tegen buikpijn. ½ theel anijs,½ theel.komijn( kummel) en ¼ l. melk al roerend aan de kook brengen. Goed zeven. Laat je kind dat met kleine slokjes drinken.Dit kalmeert de gevoelige kindermaag. Ik kreeg laatst een strontje op mijn ooglid, heb er "vectavir" koortslipcreme opgesmeerd (heel weinig) en de volgende dag was het weg.
amc
14 jaar geleden
Kiespijn: Kleine bolletjes rollen van watten en daar wat kruidnagel olie op druppelen.
In de wang leggen tegen de zere kies.
Werkt vaak beter dan gangbare pijnstillers van de drogist.
Smaakt vreselijk maar als je echt kiespijn hebt heb je het er graag voor over.