Welke houding van je arm is het beste met een slijmbeursontsteking?

Ik zit vanaf gisteren thuis met een zeer pijnlijke slijmbeursontsteking , de pijn is zonder pijnstillers niet te harden! Het niet de eerste keer hoor, dus ik herkende het gelijk. Injecties helpen mij niet, zo bleek de vorige keer, alweer een aantal jaar geleden...
Ik kan mijn linker arm totaal niet bewegen, heb er van ellende en steun een kussen onder liggen...

Maar wat is nu de beste houding zodat de pijn wat draaglijker wordt...gelukkig betreft het niet mijn rechter schouder dus kan nog wel wat typen...

Toegevoegd na 12 minuten:
Kan stress ook een oorzaak zijn van slijmbeurs onsteking?

14 jaar geleden
15.1K

Het beste antwoord

Vervelend en heel pijnlijk. De houding kan je zelf het beste bepalen in welke stand je het minste last hebt. Je gebruikt al een kussen zodat je de arm kan steunen. Ik heb zelf toen een mitella gebruikt, vooral om onverwachtse bewegingen te voorkomen als je toch iets moet doen, maar deze mag je niet de hele dag gebruiken. Maar soms moet het maar even.

Verder weet je er zelf alles er al van omdat het niet je 1e keer is, maar hopelijk wel je laatste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Ik heb inmiddels een injectie gehaald omdat de pijn niet meer te harden...nu, 3 dagen later gaat het weer wat beter, maar moet op dokters advies nog wel heel kalm aan doen en niets forsren, alleen lichte oefeningen....
Door de injectie is m'n schouder natuurlijk ook verdoofd en ben je geneigd teveel te doen... maar toch ben ik nog erg beperkt in mijn bewegingen, maar heb er weer wat vertrouwen in...

Andere antwoorden (4)

toen ik hetzelfde had, heb ik m'n arm in een sling gehangen.
die zijn verkrijgbaar bij de apotheek.
sterkte en beterschap!
Rieneke1
14 jaar geleden
Stress is oorzaak van de slijmbeursontsteking...

Zoek op het net op een anatomie-site hoe de pezen lopen in je arm... Kijk dan naar de pees (lees slijmbeurs) die aangedaan is en zoek op hoe je houding kan zijn waarbij de spier die aan die pees trekt het langst is...

Dan zoek je een houding waarin de rest ook maximaal kan ontspannen, en blijf zo, in die houding voor de komende 6 weken...

Alle kans dat na die periode de pijn wat afgenomen is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik heb het 2 jaar geleden ook in mijn linkerschouder gehad,en voor mij was het beste als ik aan tafel zat de arm gewoon op tafel te laten steunen,en als ik achter de pc zat mijn arm langs me heen naar beneden te laten hangen.
Mijn probleem was het slapen in bed,hoe moet je liggen ,op beide zijkanten ging niet,dan maar op de rug ,en je arm proberen zo langs of naast je te leggen dat je geen pijn voelt,maar bij iedere beweging die je maakte voelde je hem weer,en een mens beweegt en draait als hij slaapt,naar beneden 2 paracetemol,en rustig aan tafel zitten tot ze werkten en dan weer naar bed.
overdag maar zoveel mogelijk doorgewerkt ,en dat ging nog beter dan,steeds stilzitten maar dat zal voor iedereen anders zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op www.gezondheidscommunity.nl