Vitaminepillen zijn lang houdbaar. Wat gebeurt er met de kracht van de vitamines als je het potje lang open hebt (maar niet over datum)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.7K

Het beste antwoord

Vitaminen en mineralen kunnen in principe niet bederven, wel 'vervliegen' (oxideren). Dat is doorgaans niet erg. Of je de vitaminepillen nog kunt gebruiken hangt af van de overige ingredienten en of ze goed (droog en donker) bewaard zijn. Vocht is funest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Niks

Toegevoegd na 1 minuut:
Oke, das wel erg kort.
Vitamines vervluchtigen niet bij contact met lucht. Dus er gebeurt niks meer.
De potjes van vitamines zijn ook niet luchtdicht afgesloten. En de houdbaarheidsdatum is ook niet afhankelijk van de openingsdatum.
Dus helemaal niks. Ze kunnen dan hooguit stoffig worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die gaan achteruit... Ze eroderen, ze roesten zogezegd... De gaan een verbinding aan met zuurstof en daarmee worden ze dus inactief of zelfs onbruikbaar...

Dus let WEL op de houdbaarheidsdatum, ook bij vitaminepillen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die kun je gewoon blijven gebruiken tot de houdbaarheidsdatum en waarschijlijk ook nog wel een tijdje daarna!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt aan de omstandigheden.lagen ze droog en donker..dan is t niet zo erg.maar vollop zonlicht..en vochtig is minder gunstig