Een lichte vorm van narcose, maar dat je toch niet geheel onder zeil bent! Vaak gebruikt bij vervelende onderzoeken en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geopereerd wordt: een hele lichte narcose, vergelijkbaar met een slaapje

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor het onderzoek wordt een naaldje in een ader van de arm ingebracht.
Gedurende het onderzoek blijft dit naaldje in de arm.
Vlak voor of tijdens het onderzoek, wordt een slaapverwekkende vloeistof
toegediend via dit naaldje.
Deze vloeistof zorgt ervoor, dat u de vervelende belasting van het
onderzoek dan minder bewust meemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O jee... een vloeistofje in het armpje ten behoeve van het onderzoekje... :P
dat kan van alles zijn:

http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&gfns=1&ie=UTF-8&rlz=1T4ADBF_nlNL285NL309&q=roesje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een roesje krijg je via een infuusnaaldje een kalmeringsmiddel en een slaapmiddel ingespoten.Veel mensen vallen werkelijk in slaap maar sommigen maken nog wel bewust alles mee.Het middel wat je ingespoten krijgt (Dormicum) zorgt ervoor dat je niet alles kunt onthouden wat er gebeurd.Op het moment zelf voel je b.v. wel lichte pijn of ongemak maar je bent het meteen weer vergeten waardoor het lijkt of de pijn/ongemak er niet is geweest.
Op de kamer zul je nog een poosje moeten bijkomen.Omdat je nog een poos suffig kunt zijn mag je ook niet zelf rijden.De vergeetachtigheid kan nog een poosje aanhouden,vaak weet je je ook niet meer goed te herinneren wat er de uren na het roesje allemaal is gezegd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je weet dan ook niet meer wat voor onzin je soms zelf hebt uitgekraamd :LOL:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een uiterst milde verdoezeling van de werkelijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een zeer lichte vorm van narcose,die je b.v. krijgt toegediend in combinatie met een ruggeprik(ruggenprik?). Wordt bij het vervangen van een kniegewricht wel gegeven,zodat je het geknars van de operatie apparatuur over je botten niet zo sterk ervaart. Je hoeft dus niet altijd ":weg"te zijn.