Extra keuze vak op de havo laten vallen op het vwo?

Hallo allemaal,

Ik zit nu in havo 5 en als ik het kan met mijn cijfers van de havo wil ik nog wel naar het vwo. Heb namelijk al een keer dezelfde fout gemaakt door mbo te gaan doen ipv havo. Maar nu is me verteld dat ik dat een extra vak moet nemen op de havo. Dus nu heb ik als keuzevak niet alleen duits maar ook economie (waar ik echt slecht in ben geloof ik).

Als ik op zo'n site kijk naar de profielen van vwo, zijn die precies hetzelfde als op havo. Waarom moet ik dan een extra keuzevak nemen? En kan ik dat laten vallen op het vwo?

Ik heb N&G (Ne, en, sk, wis-a, bio, ak, du, ec). Als ik kijk bij het profiel N&G bij vwo, dan zie ik staan dat je moet hebben; ne, en, sk, wis-a, bio, ak (profielkeuzevak), du (vreemde taal) en ANW. Nu heb ik 8 vakken, maar op het vwo zou ik dat ook hebben. Is het dan zo dat je je extra keuzevak inlevert voor ANW?

Groetjes YentL

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Misschien is het beter als je hierover met je mentor/studiebegeleider/afdelingsleider over gaat praten, want op de meeste scholen kan het zijn dat die dingen verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of met je decaan; die weet er alles van! Wij kunnen hier niet echt een antwoord op geven omdat elke school daar eigen regels en gewoontes bij heeft.
Volgens mij is het zo dat je alleen een extra moderne vreemde taal moet hebben, wat jij zo te zien al hebt. Zo is het in ieder geval bij ons op school.