Hoe maak je een Mcdonalds broodje?

hallo allemaal, een stomme vraag maar ik had dus een vraag over die filet-o-fish burgers in de mcdonalds; Hoe kan je zo'n broodje maken of waar kan je het kopen? Het is een gestoomd broodje volgensmij. Ik vroeg me ook af waar je tartaarsaus kan halen, ik heb bijna overal gezocht.
dankuwel. :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
6.7K

Antwoorden (4)

In duitsland hebben ze vast tartaar saus maar die broodjes kun je niet kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is zo ongelooflijk toevallig, ik heb vanavond een poging gewaagd de filet-o-fish thuis na te maken. Maar natuurlijk wel aangepast op mijn eigen smaak dus niet helemaal precies en exact.

Nodig:
- een wit bolletje
- 3 vissticks
- knoflooksaus
- mayonaise
- ketshup
- een plakje smeltkaas (vierkante plakjes ze zijn onder andere bij de aldi te koop)

Snijd het broodje door, besmeer de onderste helft met knoflooksaus en de bovenste helft met mayonaise en iets ketshup.
Bak de vissticks op laag vuur tot ze gaar zijn.
Beleg het broodje met de vissticks en leg het plakje smeltkaas erop.
Sluit af met de bovenkant van het bolletje en doe het hele broodje 15 seconden tot een halve minuut op volle sterkte in de magnetron (dan smelt de kaas lekker).

Zelf heb ik ook nog 3 plakjes komkommer toegevoegd en gebakken uienringetjes (ongeveer 1/4 ui per broodje (De uienringetjes trouwens onder de smeltkaas leggen dan vallen ze niet van je broodje wanneer jij het eet)).

Ik weet, het is niet het perfecte recept, maar ik vond het erg lekker en mijn partner ook. Ik hoop dat jij er ook van genieten kan.

Het antwoord op de tartaarvraag kan ik niet klip en klaar geven. Maar ook dit kan je eventueel zelf maken. Kijk voor een goed recept op mijnreceptenboek.nl of zoek gewoon via google.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://secretcopycatrestaurantrecipes.com/mcdonalds-fillet-o-fish-video-recipe

Hier is het originele recept filmpje.
Het is helaas in de Engelse taal omdat ik het alleen in Amerika kon vinden. Ze hebben daar nl. veel copycat recepten ( recepten van bekende vaak geheime gerechten uit bekende eethuizen/restaurants.

De tartare saus wordt gemaakt van echte mayonaise, gehakte augurk, kappertjes en gehakte peterselie.

Toch zal het iets minder knapperig zijn omdat zij er speciale Japanse broodkruimels voor gebruiken die erg knapperig zijn. Wij kunnen het echter ook van gewoon paneermeel maken hoor. De Amerikanen gebruiken ook altijd Cheddar kaas en die is hier ook te koop in pakjes bij AH. Meld je als je iets niet verstaat in het Engels. Dan vertaal ik het even.

Toegevoegd na 13 minuten:
De visfilet die mc. Donalds gebruikt wordt speciaal voor hen gesneden in een vierkante vorm. Zij gebruiken "Gorton
North American Seafood Breaded Fish. Je zult ze zo niet kunnen kopen, maar zelf ook vierkant kunnen snijden van een gewone visfilet. De tartaar saus kan je ook evtl. aanpassen met een beetje suiker, een gesnipperd uitje erbij en zij gebruiken ook van Kraft ( Is daar net zoals bij ons de sauzen van Calvé) de Thousant Island Dressing bij de mayonaise. Ook doen zij er Sweet relish door en dat is bij ons niet te koop. Maar zoals in het filmpje wordt gemaakt, benadert de smaak wel.

Toegevoegd na 14 uur:
De figuur die het hier demonstreert zet het broodje ook even in de magnetron. Het wordt hierdoor ook zachter.
amc
12 jaar geleden
het is hetzelfde broodje als een broodje voor een hamburger. het wordt idd gestoomd in een rapid steamer, voor de saus kan je kijken bij D&L