Waar kan ik links draaiende boutje kopen ?

Het boutje van de kop van mijn boormachine is afgebroken en nu kan ik er dus niks meer mee.
Ik ben al naar Praxis en andere gereedschap winkels gegaan maar geen 1 winkel heeft een linksdraaiende boutje van 4 millimeter dikte.

Ze hebben wel dikkere boutjes maar daar heb ik niks aan.
Weet iemand waar ik het kan kopen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Neem eens contact op met een Technische school. Ik vermoed, dat ze je voor weinig geld kunnen helpen,door er zelf één of meerdere te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt dat is misschien een optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IK heb net gebeld naar een Technische school, maar ik was net te laat ik moet morgen ff terug bellen ik kreeg iemand van de receptie aan de lijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben stad en land af geweest en gebeld en had een technische school gebeld maar lieten niks horen toen is mijn man maar gewoon langs die technische school gegaan en die gaan het maken. Bedankt voor de tip. Iedereen bedankt trouwens voor de reactie en hulp

Andere antwoorden (4)

linkse draar is lastig. Zij kunnen het maken: http://www.peconl.nl/nl/producten/ maar wat de kosten worden..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem contact op met de fabrikant van jouw boormachine en leg je probleem voor. Vraag of je bij hen zo'n boutje kan bestellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lukt niet, dat had ik al gedaan ze hebben niet eens een site.
Dat vind ik zo wie zo al heel raar.
En in de papieren/beschrijving van die boor staat geen site van hun.
Het is een Duitsmerk: X-Kraft Bedankt voor je reactie.
Zelf maken met een tapset, maar misschien dat een tapset voor linksdraaiende nogal duur is?

Op zoek naar een zelfde 2e hands (kapotte) boormachine met een goed boutje.

Van de betere merken zijn veel onderdelen te koop.
Google op: merk, typenummer, onderdelen of in het engels: parts of bolt

Als je merk en type geeft wil ik ook wel ff zoeken.

Toegevoegd na 14 minuten:
X-Craft is een merk dat vooral door de Praxis wordt verkocht. (misschien dat ze je daar kunnen helpen)
Dit soort merken maken zelf geen machines, ze kopen ze in uit o.a. China en laten er dan een doos met hun merk om doen.
Mooi, want goedkoop, lastig met dit soort problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dad mijn man al gevraagd in een ijzerwaren hier om de hoek, hij vroeg of hij in de winkel 1 mogt maken met een tapset die daar staat maar dat kon niet. En we zijn ook al naar praxis gereden, ze zeiden dat ik de bon moest hebben van die boor want dan konden ze 1 boutje bestellen en als dat niet kon , dan kon in een hele nieuwe boor krijgen.
Maar ja ik heb die bon niet meer van 3 a 4 jaar geleden. Dus daarom ben ik op zoek naar zo'n boortje
Links draaiende bouten vinden is al een probleem op zich.
De vraag is ook nog eens of het schroefdraad van de bout een normale draad heeft.
Omdat u een boutje zoekt voor een boormachine kan ik 2 opties bedenken.

Als het een gerenommeerd merk boormachine is dan zal er in de onderdelen lijst (deze wordt altijd meegeleverd bij de handleiding) een nummer staan bij het boutje. En met dat nummer kunt u het los bestellen bij u dealer.
Helaas zijn de huismerken, of budget merken van de bouwmarkten geen gerenommeerde merken die bekend staan om het levereren van onderdelen.

Ook kunt u een losse nieuwe boorkop kopen, daar zit (zover ik weet) ook altijd een linkse bout meegeleverd.