Is raspatat 'gezonder' dan gewone patat?

Mijn dochter stelde mij de vraag of raspatat vetter is dan gewone patat. Ik vroeg mij dat ook af, maar ook of raspatat 'gezonder' is dan gewone patat... ofterwel minder slecht?

14 jaar geleden
11.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag, want het voelt wel minder vet en "zwaar" in de maag aan, en dat heb ik mij ook wel eens afgevraagd. Ik vindt het zowiezo lekkerder, maar dat terzijde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Raspatat is lekker!!!

Het beste antwoord

Raspatat is gezonder. Mijn vriend wilde het persé weten en heeft het in een snackbar gevraagd.Gewone friet wordt tweemaal gefrituurd. Raspatat slechts eenmaal. Het scheelt dus qua vet. Verder zit er om raspatat een laagje ofzo zodat het vet niet in het binnenste kan komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Onze patat,of beter gezegd de patat die wij wel eens eten wordt door de snackbar eigenhandig van aardappels gemaakt! Dus niet aangeleverde frites. Lekkerder is er niet! Had tot vandaag nog nooit van raspatat gehoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je toch eens proberen :-) mmm!
Raspatat wordt van aardappelpuree gemaakt. Volgens mij is dan van dat laagje eromheen reclamepraat.
Olie kan toch juist beter in puree doordringen dan in "solide" aardappelen?
Raspatat of gewone patat het is en blijft een vette hap.
Dat is niet zo erg. Als het gezond en schoon vet is, dan is af en toe een patatje niet persé ongezond. Maar als het slecht, vuil en/of verbrand vet is dan is het niet zo best voor de gezondheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aardappelpuree? Aardappelpoeder zul je bedoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, poeder. En dat poeder wordt aangelengd met vocht tot puree. Net als de (vieze) instantpuree in kartonnen pakjes van knorr, maggi, enz.
beide soorten zijn niet heel slecht maar de saus maakt het slecht!!!