Dat kun je heel goed zien in je logboeken (via computerbeheer). Als de computer aanstaat worden daar voortdurend regels bijgevoegd. Zo zie je makkelijk wanneer die aanstond en niet. Het meest geschikt hiervoor is het logboek 'systeem'.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal correct, zo doe ik het ook altijd. Ik start de Logboeken door op de Windows-orb (of startknop) te klikken, daarna Uitvoeren, en dan "eventvwr" in te typen (zonder de aanhalingstekens). Je ziet dan de logboeken. Ga naar het logboem Systeem en kijk per dag naar de eerste en de laatste regel. Die geven behoorlijk nauwkeurig aan wanneer de computer aan en uit is gegaan.

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan... Bijvoorbeeld als je msn hebt lopen die houdt dat allemaal bij...

Maar ik zou er niet verbaasd van staan als bij forensisch onderzoek van je pc, alle data en tijden er zo uit zouden kunnen rollen... Dus dat zou heel goed mogelijk zijn...

Maar ik kan je dat niet vertellen helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Daar hoef je geen forensisch specialist voor te zijn. Met een heel klein beetje verstand van Windows kun je dat al zien.
Even opnieuw, aangezien ik zojuist zoveel fouten en verkeerde links gaf:

Uptime van de server aangeven via het programma uptime.exe verkrijgbaar via de onderstaande link:

Hieronder nog een kleine instructie:
Download het bestand en plaats dit om een makkelijke lokatie, in dit geval kies ik voor c:\uptime
Ga vervolgens naar je command prompt (cmd.exe via start-->uitvoeren)
kies hier voor c:\uptime\uptime /d:09/20/2009 (maand/dag/jaar)

Dit is getest op een Windows 7 systeem en in mijn geval gaf het een foutmelding, dit komt doordat het tooltje niet voor W7 is gemaakt, het is echter wel mogelijk om precies te zien wanneer de pc uit en aan is gewist.

http://download.microsoft.com/download/winntsrv40/Install/uptime_1.01/NT4/EN-US/uptime.exe

Toegevoegd na 38 minuten:
Voorbeeld van deze actie toegevoegd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De logbestanden zoals die eerder zijn benoemd, zijn prima. Mocht je het probleem hebben dat 'iemand' tijdelijk die service heeft uitgeschakeld waardoor er geen logging was.

Dan kun je het eventueel ook halen uit de logbestanden van de router\firewall.