Hoeveel moet je gemiddeld staan om van het Havo/Vwo 2 naar Vwo 3 te gaan?

Ik ben vorig jaar van de Havo 1 brugklassen naar Havo/Vwo 2 gegaan. Toen stond ik gemiddeld met alles een 8. Hoeveel moet je dan gemiddeld staan bij Havo/Vwo 2 om door te gaan naar Vwo 3?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kun je opzoeken in de schoolgids. Daar staan de overgangsnormen in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mmm... ik zal kijken.

Het beste antwoord

Dit verschilt blijkbaar per school. De bovenstaande antwoordgever geeft aan dat je maximaal drie vijven mag staan of een 5 en een 4 of een 3. Dit terwijl je bij ons op school op het VWO op je eindrapport maximaal 2 vijfen mag staan of een 4. Bij een 3 blijf je dus zitten en ook bij drie 5'en.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik moest minimaal 19 punten hebben voor Nederlands, Engels en wiskunde bij elkaar opgeteld.

Ook mocht ik maximaal hebben:
- 3 vijven
- 1 vijf en 1 vier
- 1 drie

Maar dat kun je het beste even navragen bij je mentor/mentrix, die kan het je het beste vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En bij mij mocht je vroeger van klas havo/vwo 2 naar vwo 3 als je gemiddeld een 7,5 of hoger op je rapport stond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor Vwo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, van brugklas havo/vwo 2 naar vwo 3
meestal heb je van school wel een informatie site waar je alles op kan terug vinden ook de normering om over te gaan naar het volgende schooljaar. ook krijg je meestal een informatie gids in het begin van het school jaar. je kunt het beste even op school informeren als je het niet kan vinden want elke school heeft meestal eigen normeringen.