Heb je recht op kinderkorting van de belasting?

Ik woonde samen met mijn zoon maar door omstandigheden is hij met regelmaat buitenhuis geplaats en zo nu en dan kwam hij weer thuis nu zegt de belatingdienst dat wanneer mijn zoon uit huis was geplaats dat ik geen recht heb op kinderkorting en moet dat allemaal terugbetalen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het ligt er aan of je nog kosten maakt voor je kind (school, boeken, kleding enz) en of jij ook je bijdrage aan het LBIO betaald.

De kinderkorting is in 2008 vervangen door een toeslag, de kindertoeslag. In 2009 is deze regeling vervangen door het kindgebonden budget.

Kindertoeslag

Per 1 januari 2008 is er een nieuwe toeslag: De kindertoeslag. De kindertoeslag is een tegemoetkoming in de kosten voor het levensonderhoud van uw kind. De kindertoeslag is afhankelijk van de hoogte van uw fiscaal inkomen. Hij wordt toegekend en uitgekeerd door de belastingdienst.

De belangrijkste voorwaarden voor het krijgen van kindertoeslag zijn:

· U hebt kinderen onder de 18 jaar

· Uw inkomen is niet hoger dan € 46.700

De kindertoeslag kan oplopen tot een bedrag van € 82 per maand.

Voor absolute zekerheid natuurlijk gewoon even bellen of mailen naar de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De kinderkorting vervalt meestal als het kind elders woont.
Kijk anders even op de site van de belastingdienst of bel gratis naar 0800- 0543 tel. belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de belasting heeft helaas gelijk de gene die kinderkorting krijgt is de gene die hem verzorgt als hij bij jou niet instaat geschreven had jij daar geen recht op.