Wat betekent de G bij voetbal achter een F elftal

Bij het voetballen in de F-jes valt mij op dat een aantal elftallen een G achter hun "naam"hebben. Ik heb er tot nu toe 2 gezien, voor zover ik kon zien bestonden de teams alleen uit jongens en ook geen zichtbare handicaps.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dan staat er bijvoorbeeld F2G, terwijl er bij andere clubs F2 staat, wat betekent dat dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
5.2K

Het beste antwoord

die g betekent gemengd dan doen ze er spelers uit f3 of f4 spelers uit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

G sport is gehandicaptensport voor mensen met een beperking.
Komt bij steeds meer sporten onder de aandacht.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je toevoeging kwam later: wellicht de jonkies?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
G teams in het voetbal betekend over het algemeen Gehandicapten teams. Een G achter het cijfer is denk ik dan omdat het een gemengd team is qua sexe (jongetjes en meisjes dus).