Hoe maak ik foto's minder 'zwaar' in bestandsgrootte?

Ik wilde net een foto ergens bijzetten, en ik kreeg geen toestemming omdat hij te groot (ik bedoel meer dan 2 MB) was. Hoe maak ik dat minder? (Anders dan de foto bijsnijden).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
149.6K

Het beste antwoord

Neem Irfanview, zoals mijn voorganger noemde. De foto heeft een naam. Open de linkse kolom, kies opslaan of
'opslaan als' (als je ook de originele grootte wilt houden)
Er verschijnt een schermpje met een schuifbalk van 100% tot 0*. Kies bijv.50% om de foto vlugger te kunnen verzenden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Je foto opslaan als een ander bestand, bijvoorbeeld van jpg naar png. Meestal helpt dit :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er niet veel verstand van maar ik verander meestal gewoon het bestand. (ik noemde dat van jpg naar png als een voorbeeld, zou ook andersom kunnen) :P
Erg vervelend altijd:P
Je kan hem verkleinen met een converter zoals de gratis: format factory. Hier kan je de kwaliteit aanpassen.

Het kan meestal ook met andere fotoviewers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de tip hier boven niet werkt moet je een programma zoals microsoft office picture manager hebben, dan moet je de afbeelding openen, vervolgens ga je naar afbeelding > comprimeren. Dan klik je iets aan bijvoorbeeld "websites" en je kijkt of de grootte goed is. Dit is een manier maar je verkleind wel de hele afbeelding. Dus ik raad aan om hem niet gewoon "op te slaan", maar hem "op te slaan als."

Toegevoegd na 57 seconden:
Oh, twee mensen waren me voor, ik bedoel de tip onder je vraag.. :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een heel fijn, simpel programma voor eenvoudige bewerkingen is irfanview. Heeft onder andere een 'save for web' optie waarbij je zelf kunt aangeven hoe klein het bestand moet worden :)
Ook 'batch resize' om mappen vol aan te passen.
Nederlands wordt ondersteunt maar je moet wel een taalpakket installeren.
En nog gratis ook :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitprinten, stukje eraf knippen en opnieuw inscannen in zwart-wit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat ook graag naar Maastricht via Groningen zeker? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel heel erg omslachtig.
Gewoon met paint. Niet moeilijk doen jongens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is dat +
Wanneer je een foto gaat verkleinen, gaat de 'kwaliteit' van de foto achteruit. Het is dus verstandig als je hem verkleint naar een handzaam formaat je de originele foto's wel bewaard. Als je de foto's later wil afdrukken zie je vrij snel als de resolutie te laag is, daar allemaal rare blokjes in de foto.

Misschien dat dit uitkomst bied voor een aantal foto's
http://www.fotoverkleinen.nl/

En je zou je camera misschien ook kunnen instellen dat je een minder hoge resolutie foto's kan maken.
Kijkhier voor in je gebruiksaanwijzing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon naar jezelf mailen. Je krijgt dan vanzelf de vraag of deze foto's verkleind moeten worden. Je kunt ook via internetsite fotoverkleinen.nl gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks werkte maar dit is HET!
Om kleiner bestand te krijgen zoals jpg en doc om zonder problemen te versturen vanaf i-phone en wie weet ook Android. Ga je in je telefoon naar foto’s naar de foto die je wil versturen klik erop en erna, bij i-phone, rechts boven op wijzig klikken erna beneden links (naast annuleer) op icoon foto draaien en maten handmatig veranderen klikken daarna beneden rechts beneden (boven gereed) icoon (blokje) maten foto automatisch veranderen klikken dan maat 16:9 kiezen en indien je het handmatig nóg kleiner kan maken ook goed erna gereed klikken en klaar. Veranderde foto klaar om in album aan te klikken en zonder moeite te versturen! Ps indien je net van bv een A4-tje een foto genomen hebt en deze wil versturen en lukt niet dan neem nogmaals een foto ervan maar van verder weg, dus niet eindigend aan randen A4 maar veel hoger genomen, erna zelfde riedeltje afwerken en yep de foto kan wel verkleind worden met 16:9 met dat alles erop past en verstuurd kan worden! Succes!
Marcella Buijs