Heeft iemand tips voor bij het kaften van je boeken? En waar kan je goed kaftpapier krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Het beste antwoord

Kaftpapier blijft veel langer goed als je doorzichtig plakband over de randen en hoeken plakt, dat doe ik al een paar jaar en het werkt perfect. Ik haal mijn kaftpapier altijd bij de V&D omdat ze daar leuke motieven hebben en ook meteen alles van hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In iedergeval niet van de papier dat op cadeaupapier lijkt. Meestal hebben die figuurtjes. Ik had afgelopen schooljaar dik, zwart papier. Ik weet niet waar dat vandaan kwam, want het was van mijn broer geweest die 5 rollen van zo'n 5 meter had gekocht, dus daar kon ik ook nog mee vooruit.
Bij de Hema hebben ze ook donker papier. Je kunt die rol in de winkel vergelijken met een rol waar figuurtjes op staan, je ziet het verschil dan wel. Ook heeft dikker papier (vooral het zwarte) bijna onopvallende strepen erop dat voor mij in ieder geval symbool staat voor stevig papier.

Je hebt ook van die hoesjes. Handig maar duur als je dat voor al je boeken gaat gebruiken. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige wat ik me herinner van het kaften (het is alweer zoooolang geleden ;-) is dat je er rekening mee moet houden dat de kaft past als het boek dicht is - dan is er meer papier nodig - en dat als het boek open is de kaft er niet vanaf vliegt. Het meten van hoe groot je kaft wordt luistert daardoor nogal nauw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg ervoor dat je scherpe lijnen vouwt. Eerst leg je je boek op een stuk papier. Knip dan ongeveer 4cm van de boekrand het papier. Knip dan bij de rug een driehoek(met een rechte punt) en vouw deze driehoek naar binnen. De driehoek ligt nu onder de rug en nu heb je een mooi stevig randje. Dan knip je bij alle hoekjes een half rondje uit. Vouw nu alle flappen naar binnen, om de rand van t boek. En dan binnenin vast plakken. Dan inderdaad de hoekjes en rug even met plakband inplakken. En als je t wel heel strak hebt gedaan, dan trekt dat later wel bij. Als je t te los doet gaat de kaft sneller stuk.
En je kan leuk licht papier gebruiken, daar kan je dan leuke teksten op (laten) schrijven als je je verveelt :-) veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Hema heb je nu kant en klaar kaften; die schuif je er zo om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ook rekbare kaften die kunnen jaren mee ;)