Ik heb oorwormen in huis, en ik wil ze niet vangen, ik wil ze weg! Ze zitten in de kamers van mijn kinderen, niks vochtigs daar dus, tips iemand??

Ik woon in een hoekhuis waar twee bomen omheen staan, waarschijnlijk komen ze daarvandaan. Ik vind ze werkelijk OVERAL, maar vooral in "droge plekken", tussen handdoeken en in de box van mijn dochter; ik word er werkelijk moedeloos van :-(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag is eerder gesteld:
http://www.goeievraag.nl/vraag/bestrijd-oorwormen.17960
Misschien heb je iets aan de antwoorden.

Antwoorden (3)

Om er vanaf te komen zal je ze toch eerst moeten vangen.
Een vochtige dweil kruipen ze graag in, of een bakje met vochtig houtwol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens.
Ondanks dat u zegt de oorwurmen op droge plekken te vinden; oorwurmen kunnen juist alleen op vochtige plekken overleven. Waarschijnlijk is er dan toch meer vocht in huis dan u vermoed.

Het zal helpen wanneer u de plekken waar u de oorwurmen tegen komt meer belucht of vaker van schone doeken voorziet.

Het lastige van oorwurmen is dat ze ook elkaar eten wanneer ze niet genoeg voedsel kunnen vinden. Het duurt dus erg lang voordat ze zichzelf het leven onmogelijk hebben gemaakt.

Toegevoegd na 12 minuten:
Om ze snel het huis uit te krijgen kunt u de stofzuiger gebruiken.

Toegevoegd na 16 minuten:
Vogels zijn dol op oorwurmen. Dus als u de stofzuigerzak buiten zou legen dan helpt u er ook nog de vogels mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens. Gelukkig zijn oorwurmen nie schadelijk. Ze eten kleine insecten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, en elkaar als het moet. Maar het zijn er vaak wel heel veel bij elkaar, en dat is wel eens vervelend. Dan doen ze ook nog net alsof ze je gaan bijten met die kaakjes op hun staart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben ze ook een heel verkeerde naam gegeven, oorwurmen, alsof ze in je oren kruipen en dat doen ze niet.
Misschien is "de kleine insecten happer" een wat minder enge naam :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dat happer klinkt toch ook niet heel lief. Wist trouwens niet dat ze ook elkaar aten. Vindt het een vies idee...maar ik gruwel zowiezo van insecten...brrr..
lijkt stofzuigen wat en een hor in ramen en deuren ook opletten want soms neem je ze met de droge was naar binnen.ze kunnen vliegen heb ik gelezen succes met verwijderen groetjes paultjeb