Wat kunnen de oorzaken zijn van dat een man opeens niet meer klaarkomt tijden sex met zijn vriendin na acht jaar?

8 jaar relatie,laatste jaar komt mijn vriend niet meer klaar, zomaar opeens. Soms word hij zelfs slap tijdens de seks.

Ik probeer er over te praten maar het ligt nogal gevoelig. Hij zegt dat hij zelf niet weet waarom.

In de begin van de relatie kwam hij soms te snel zelfs en nu lukt het nauwelijks hem hard te krijgen.

Hij is 26 jaar dus iets medisch geloof ikniet.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
60.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
drinkt hij miss veel alcohol?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als we samen zijn eigenlijk altijd ja.
We worden samen dronken Maar we zien elkaar een keer in de twee weken en verder drinkt hij nauwelijks.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
hij is toe aan wat anders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ziet elkaar niet veel. Het lijkt me dan geen sleur. Mischien heeft hij een ander op het oog??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een onzinnig gespeculeer, platje

Het beste antwoord

Zoals anderen ook zeggen: jullie kunnen in een dipje zitten. Dit kan heel goed opgelost worden door middel van gesprekken met een seksuoloog.
Op dit moment is Bridget Maasland bezig met de opnames van een nieuw programma en is ze opzoek naar een leuk stel wat even in een dip zit en die dit op een leuke en informatieve manier willen oplossen.

Sta jij hiervoor open? Zo ja: mail mij: micheline@haagsebluf.tv

Ik kan je dan ook pas wat meer vertellen over het hele programma!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

De oorzaak zou kunnen zijn dat jullie relatie in een dipje zit. Maak je er niet druk om en vraag zeker niet een verklaring. Probeer om wat meer lol met elkaar te hebben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
teveel alcoholgebruik(samen dronken worden) heeft een nefaste invloed op de sexuele prestaties bij de man
Niet meer zo hard worden als in nuchtere toestand en het niet klaarkomen of dat het langer gaat duren voor ie klaarkomt zijn hier een gevolg van, dit is trouwens bij de vrouw ook zo
Ik zou dus zeggen, als je samen bent drink met mate!

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik wil er nog aan toevoegen dat je stelling " Hij is 26 jaar dus iets medisch geloof ik niet" niet juist is, er kan altijd iets medisch zijn ongeacht de leeftijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om "iets medisch" uit te sluiten omdat hij 26 is, is niet goed. Ziekte is niet aan leeftijd gebonden. Maak een afspraak bij de huisarts om na te gaan of het fysiek of psychish is. Het is niet maar zo "een dipje". 1 Jaar suggereert een diepliggender probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga samen eens naar een sexoloog en praat er daar eens over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou het spannend en die eens iets heel geks ofzo. Dingen die jullie niet of nooit gedaan hebben. Misschien zit de sleur er een beetje in bij hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste begrijp ik dat het heel vervelend is voor jullie beiden. Zoiets kan je zelfvertrouwen flink aantasten. Als vrouw kun je je niet sexy genoeg voelen en de man kan zich niet man genoeg voelen. Maar er kunnen veel voor de hand liggende redenen voor zijn. Van overmatig drankgebruik kunnen erectie stoornissen en orgasme problemen optreden. Ook het gebruik van antidepressiva kan daar voor zorgen. Stress kan ook een reden zijn. Misschien heeft hij veel stress op zijn werk/studie?
Probeer er niet teveel druk op te leggen. Probeer het leuk te houden in bed. Je kunt proberen een week niet te vrijen zodat de seksuele spanning zich op kan bouwen. Ook meer lichaamsbeweging kan helpen. Misschien lukt het dan daarna wel om tot een erectie en orgasme te komen.

Heel veel sterkte en sucses ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krijgt hij wel altijd een ochtenderectie? Zo ja, dan lijkt mij lichamelijk niets aan de hand, al ben ik geen dokter. Maar ik zou me niet focussen op het klaarkomen, want dat is in deze situatie niet het belangrijkste waar het om draait. Is het misschien de sleur of vindt hij jou niet meer aantrekkelijk na 8 jaar?
Of misschien gaat het niet goed op z'n werk?
Wat ook mogelijk is dat hij zelf regelmatig masturbeert, al twijfel ik daaraan, omdat je schrijft dat het zomaar opeens niet meer klaarkomt.
En mocht het toch iets lichamelijks zijn, dan zou ik m'n prostaat eens laten onderzoeken, ook al is hij jong, dan weet je het maar nooit en een gewaarschuwd mens...
Dus naar de dokter.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'het' moet natuurlijk 'hij' zijn. ;-)
Dit fenomeen kan heel veel oorzaken hebben. Heeft hij nog wel oprecht "zin" in seks? Na een relatie van 8 jaar zijn dipjes heel gewoon (dit gebeurt vaak tussen de 6 en 10 jaar). Op dit moment wordt het allemaal een beetje gewoon en is de spanning er vanaf. Wellicht moet je elkaar toch op een andere manier proberen te ontdekken.

Ook is het uitsluiten van het medische aspect niet goed. Uiteraard kan er ook met een 26 jarige jongen iets medisch aan de hand zijn. Maar persoonlijk denk ik aan iets psychologisch. Lees het bronartikel (van onze gastblogger) maar eens. Dit is een klein beetje vergelijkbare situatie. Wellicht vindt je hier wat praktische tips.

Als praten moeilijk gaat denk ik dat jij het initiatief moet nemen in bepaalde zaken. En als niets helpt kan een psychiater (Seksuoloog) zeker uitkomst bieden.

Vraag je eerst even af: hoe is de rest van jullie relatie? Doen jullie nog weleens iets "uitzonderlijks" of "spannends" samen?

Wil je ons s.v.p. laten weten welke stappen je gaat ondernemen en op termijn wat je geholpen heeft (en uiteraard zou een "gastblogger artikel" op onze blog (anoniem) ontzettend gewaardeerd worden!

Veel sterkte in deze moeilijke tijd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hoeft helemaal niet aan de relatie te liggen. Het kan, ook al is hij 26, een medische oorzaak hebben. En het kan een psychische oorzaak hebben, zoals stress... Of misschien is hij wel in een keer bang geworden voor een zwangerschap.

Het is tijd voor een gesprekje! En als je met elkaar kunt seksen, kun je ook een gesprek hierover hebben!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stress is een bekende factor, maar ook overgewicht moet je niet onderschatten, bel jij hem veel of te veel, ben je een controlfreak, kort om zijn er ergernissen. Verder is het heel gewoon dat je na zo,n 7 jaar een dip krijgt. Komen jullie er goed uit dan houd jullie relatie nog lang stand. Zie dit maar als een proef periode.