Mag ik (zwaar - grof?) gif gebruiken om zeer hardnekkig onkruid uit onze voortuin voorgoed kapot te krijgen?

het liefst gebruik ik dusdanig grof gif, dat er nooit meer wat groeit in onze voortuin, dat er alleen zand overblijft, kan dat, mag dat en waar koop ik dat gif dan?

Ik haat tuinieren en heb er geen geduld voor, maar kan ook slecht tegen de puinhoop die onze voortuin is

Toegevoegd na 8 minuten:
Heb een foto toegevoegd, onkruid en gras krijgen de overhand, de oprit is al niet veel beter:(

Toegevoegd na 10 minuten:
dat dacht ik tenminste, maar ik zie geen foto als bijlage??? vreemd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
31.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boeren doen het ook;)

Het beste antwoord

Kijk, officieel mag je natuurlijk geen zwaar gif gebruiken omdat het ook in het grondwater terecht kan komen. Bovendien is het een illusie om te denken dat er daarna niets meer zal groeien. Het gif spoelt weg, er komen gezellig nieuwe zaadjes aangevlogen door de lucht, die nestelen zich in zand en de voegen tussen tegels en voila... weer een mooie groene grondbedekking!

Het onkruid op de oprit zou je in kunnen spuiten met Round Up, verkrijgbaar bij tuincentrum. Paar dagen laten intrekken, alles verwijderen en dan blijft het een poos weg.

Er is 1 permanente oplossing... de hele tuin en oprit volspuiten met beton....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL....

Andere antwoorden (7)

Gebruik geen gif in je voortuin! Denk aan huisdieren, kinderen in je buurt, het grondwater en de rekening die je mogelijk gepresenteerd krijgt voor grondsanering. Om de kieren tussen de tegels onkruid vrij te houden kun je Roundup gebruiken. Maar voor grote oppervlakten is het niet geschikt. Denk eerder aan een onderhoudsvrije tuin. Leg een gronddoek dat onkruidgroei belemmerd en stort grind. Plant wat grassoorten en andere onderhoudsarme planten. Je tuin zal er een stuk beter uitzien dan je onkruidtuin nu, of een kale hoop zand. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roundup is een contakt middel,
daarnaast ook nog een middel gebruiken dat langdurig het kiemen van onkruid tegengaat.
Dit een paar keer per jaar spuiten over je tuin.
Laat je voor het juiste middel goed voorlichten door b,v, Welkoop deze winkels vindt je overal in Nederland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
roundup is een systemisch middel en geen contactmiddel
nee dat kan niet en mag ook iet .
er is geen vergif dat in staat is je voortuin voor de komende 20 jaar onkruidvrij te maken en te houden. Verder kun je geen zwaar vergif legaal kopen zonder bewijs van vakbekwaamheid ,en dat heb je zeker niet .
je kunt wel je tuin vol laten storten met beton en je dan de komende 20 jaar ergeren aan de woestijnvlakte die je zelf gecreerd hebt .
wees eens blij met de natuur ,als je zelf geen zin hebt kun je iemand inhuren die je tuin voor je schoon maakt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk aan de natuur!
Een efficiënt middel tegen onkruid is groeistof. Dit (chemisch) gif zorgt ervoor dat het onkruid zichzelf letterlijk doodgroeit.
Een natuurlijk middel waar veel planten ook dood van gaan is azijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
round-up is het beste middel...zelfs de tegels gaan dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop 50 flessen schoonmaakazijn, boor een gaatje in de dop en spuit de azijn op ieder groen blaadje dat je ziet.
En blijf dit doen.
Azijn is in ieder geval niet kankerverwekkend.
Er gaan geen huisdieren van dood.
En kinderen hoeven niet met een wijde boog om je voortuin heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is in Nederland verboden om zonder een spuitvergunning onkruid te spuiten of te verdelgen. Waarom zou je in een voortuin vergif gebruiken om je onkruid weg te werken?. Pak een schop, maak een greppel in het begin van de tuin en gooi hier het onkruid in van de volgende greppel. Werk zo naar het einde van de tuin en alle onkruid is verdwenen en je riskeert niet dat dieren of kinderen met het gif in aanraking komen en je tuin is en blijft helemaal zuiver en is klaar om beplant te worden. Wil je dit niet dan kun je altijd nog je tuin verharden en ben je van alles af.