Wat voor makkelijke en gezond eten kun je op de grill/bakplaat leggen, als je geen zin hebt in koken, maar wel gewoon in vlees,aardappelen en vlees?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
6.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te zien heb je zin in vlees.

Antwoorden (4)

Ik ga ervan uit dat je tweede of je eerste "vlees" groente is?
In de eerste bron staat hoe je dingen als aardappelen, courgette, paprika en aubergine (en andere groente) kunt grillen.
In de tweede bron vind je meer over verschillende grilltechnieken en welke soorten vlees geschikt zijn.
Als groente grillen te veel gedoe is, kun je ook altijd rauwe groente erbij eten (paprika, tomaat, komkommer, bloemkool etc)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slavinken uit de grill met spinazie en aardappelen.

•900 gram spinazie
• 2 uien
• 2 tenen knoflook
• 10 takjes tijm
• 4 slavinken
• 1 kilo vastkokende aardappels
• 6 eetlepels olie
• zout en versgemalen peper

Extra nodig: grillpan

Verwarm de oven voor op 200 graden. Snipper de ui en knoflook fijn. Hak de tijm fijn. Druk de slavinken plat. Was de aardappels en snijd ze ongeschild in kleine parten. Vermeng 4 eetlepels olie, peper, zout en tijmblaadjes met de aardappels in een ovenschaal. Bak ze in de oven in 30-35 min. goudbruin. Schep ze enkele keren om. Gril de slavinken in 1 el bakolie in ca. 10 min. gaar. Fruit in 3 el olie in een ruime pan of wok, de ui in ca. 2 min. glazig. Voeg spinazie en knoflook toe. Bak de spinazie in ca. 4 min. tot hij geslonken is. Breng op smaak met peper en zout. Verdeel de tijmaardappels, spinazie en de slavink over 4 borden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plakken aardappel, paprika, aubergine, courgette, champignons, tartaar, kipfilet, varkenshaas, biefstuk, appel, banaan, ananas, kool, zalm, tonijn, ui, is wat me binnen luttele seconden te binnen schiet. Bestrijk al die heerlijkheden met wat olie voor je ze op de grillplaat deponeert. Ik gebruik zelf graag een mengsel van gelijke delen olijf, sesam- en kokosolie. Ook plakken brood laten zich prima behandelen op een dergelijke manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
echt alles kan op de bakplaat. gebruik n aluminiumbakje of vouw dr een van folie om bv saus te maken of wat groente als broccoli voor te garen.of aardappels te koken... als je zo'n borettiplaatje ofzo hebt wel blijven opletten: die hebben geen "koude" zone om na te garen of rustig te bakken.