is het zo dat als je langer als 26 wkn bent opgenomen geweest dat je dan geld krijgt van het cak?

Is het zo dat als je langer als 26 wkn bent opgenomen geweest dat je dan geld krijgt van het cak? Ik heb zoiets ergens gelezen een keer dacht ik. Zo ja.. Hoeveel geld is dat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Kimath
12 jaar geleden
Opgenomen waar? En wat is cak?

Het beste antwoord

Ik vermoed dat je op de uitkering op grond van de WTCG doelt, de Wet Tegemoetkoming Chronisch Zieken en Gehandicapten. Dat is een bedrag van 150-500 euro, afhankelijk van je situatie.

Hier vind je meer info: http://www.hetcak.nl/smartsite.dws?id=61427
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/tegemoetkoming-chronisch-zieken-en-gehandicapten-wtcg

Een proefberekening kun je hier maken (voor 2009 en 2010): http://www.testwtcg.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Danke dit bedoelde ik

Andere antwoorden (2)

Als je werkt en je wordt ziek dan krijg je ziekte uitkering. Anders krijg je niets dus ook niet na 26 weken.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CAK is iets ander dan Uwv (het vroegere GAK)
Als je als chronisch patiënt wordt beschouwd (bijvoorbeeld door het gebruik van bepaalde medicijnen) maar dat op grond van de informatie die je zorgverzekering stuurt naar het Centraal Administratiekantoor CAK, dan krijg je van het betaalde eigen risico aan je zorgverzekering geld terug.
De wegen en handelwijze van het CAK zijn soms onbegrijpelijk en discutabel.
CAL is afhankelijk van de (wijze en kwaliteit van de) informatie van de zorgverzekeringen.
Er is in verband daarmee door de grootste werknemersorganisatie een zwartboek uitgebracht over de problematiek van het CAK en dat is aangeboden aan de Tweede kamer.
Ook heeft Kassa er aandacht aan besteed.

Toegevoegd na 3 minuten:
CAL moet zijn CAK