hoeveel zijn de kosten van het wegslepen van een auto?

hoeveel zijn de kosten van het wegslepen van een auto? mijn auto werd weggesleept omdat hij dus niet verder kon rijden (had een gare paaltje over het hoofd gezien bij uitrijden van de garage,daardoor is de velg eraf geraakt en ook nog een deuk waardoor het wiel niet normaal kan draaien :S) en ik had de anwb gebeld werd doorverwezen naar mijn verzekeraar. Die zijn gekomen en hebben de auto meegenomen, deze staat dus nu bij de bergingscentrale en heb 3 dagen de tijd om een adres door te geven en zij brengen deze hier naar toe. weet iemand hoeveel deze kosten nu gaan bedragen? Ik ben wa plus verzekerd en denk dat deze kosten nu zelf moet betalen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
24K

Het beste antwoord

Dat verschilt per gemeente, voorbeeld:

Den Haag: De kosten van het wegslepen en stalling van het voertuig bedragen € 306. Blijft uw voertuig langer dan 24 uur staan, dan komt daar € 25 per dag bij.

Gemeente Tholen: De kosten van het wegslepen en stalling van het voertuig bedragen € 193,50. Blijft uw voertuig langer dan 24 uur staan dan komt daar € 16,60 per dag bij.

Houd er rekening mee dat je de rekening gepresenteerd krijgt al is het de moeite waard om het nog even verder uit te pluizen, gezien de omstandigheden en het eerdere contact met de ANWB. Succes ermee...

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik lees net dat de auto door de verzekeringsmaatschappij is weggesleept, dit had ik over het hoofd gezien. Een belletje met de verzekering zal direct opheldering geven. De rest van mijn antwoord mbt stallingskosten en uitpluizen blijft dan staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dit kun je het beste navragen bij je verzekeraar of de bergingsmaatschappij die kunnen je het tarief geven welk ze hanteren,en wat de eventuele stallingskosten bedragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Globaal liggen deze kosten tussen de 250 en 300 euro. Maar wanneer het al een verzekeringskwestie betrof worden deze kosten door de verzekeringsmaatschappij vergoed. Zij hebben ook opdracht gegeven de auto weg te slepen maak ik uit het verhaal op...

Anders de kosten verhalen op de garage die dit is vergeten te repareren. Een beetje garage is voor dergelijke gevallen verzekerd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
340 euro als je er snel bij bent