Wachtwoord ubee modem Ziggo

Ik wil graag internetten op mijn iPhone via de wifi van m'n ubee wifi modem van Ziggo. Er word om een wachtwoord gevraagd terwijl ik die naar mijn mening niet heb. Help!!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
12.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en jij denkt dat iemand hier jouw w8woord kent?:P
uuuuhm nee!
grt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha hij vraagt toch ook niet of iemand zijn ww weet, als jij je wachtwoord niet weet van een bepaalde site is er toch ook altijd een standaard procedure om toch weer je wachtwoord te achterhalen als je die volgt kom je er ook.

Antwoorden (5)

Als het goed is, zit er op je modem een sticker waar het wachtwoord op staat. Meestal is dat een letter en cijfercombinatie van ongeveer 8 of 10 posities.

Er staat nog meer info op, maar het wachtwoord (code) staat er sowieso bij, lijkt me..
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb even gekeken en kan alleen het volgende vinden. Gebr. Naam: en ww: draadloos. Verder staan er geen ww op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus is je wachtwoord: draadloos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh nee dat is om je router in te komen.
Kijk eens onderop je modem.

Toegevoegd na 59 minuten:
Probeer anders dit programmaatje als je een PC hebt. Onderaan staat de download linkt, werkt heel mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is en deze modem werkt vanaf het begin zoals het hoort,kunt U ook in het menu dergelijke instellingen (zelf) aanpassen/veranderen. Dit gaat op de gebruikelijke wijze via een browser.

Dus ga naar start>Uitvoeren en typ CMD in.
Je krijgt de DOS-commandprompt ervoor. Hier typ je in: IPCONFIG /ALL

Je ziet dan verschillende adressen staan:
De Standaard Gateway/Default Gateway( vaak in rode cijfertjes) is het nummer wat je in moet typen op je browser.(indien dit afwijkt van 192.168.1.1 )

Nu kunt U desnoods het mogelijk al destijds automatisch ingevulde wachtwoord ( meestal onder Security>>Advanced/Expert mode / in het Nederlands kan ook)
aanpassen al is het heel vaak Usernaam : Admin én wachtwoord: admin.
In dit menu kunt U nu tevens aangeven de Wifi verbinding te willen openen.,om met Uw smartphione of een ander device te kunnen internetten.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lukt bovenstaande allemaal niet dan is de enige mogelijkheid de draadloze netwerksleutel opnieuw in te stellen. Dit kan (tenzij je dit ooit anders zelf hebt ingesteld) níet draadloos. Je moet hiervoor een PC met een netwerkkabel verbinden met je modem.

Als je dat hebt gedaan kan je direct inloggen op het modem door in je adresbalk van internet explorer (of firefox) het volgende adres in te typen:
Als je dit hebt gedaan vraagt de router om inloggegevens. Standaard is dit:
gebruikersnaam: ziggo
wachtwoord: draadloos

Als je eenmaal bent ingelogd kan je in het menu naar:
geavanceerde instellingen --> wireless -->Primary Network

dan even kijken bij "WPA Pre-Shared" en daar kan je dan een nieuwe netkey invoeren (bijvoorbeeld "ikwilverbinding"
Vergeet niet onderaan op "Apply" te klikken en voila.
Je iphone vraagt weer om de shared key en je hoeft alleen in je iphone in te typen "ikwilverbinding" en dan zou het moeten werken.

LET OP!!
Alle andere draadloze apparaten moeten ook deze nieuwe key gaan gebruiken! Ze zullen anders geen verbinding meer hebben dus doe dit niet onaangekondigd (als pa of je broer boven midden in een online potje crysis 2 zit bijvoorbeeld :)

Mocht je niet in de router kunnen inloggen dan is ooit het standaard inloggen gewijzigd door iemand. Je modem resetten (harde reset, achterkant van het modem knopje 20 seconden ingedrukt houden) of degene vragen die het heeft ingesteld is dan de enige mogelijkheid.
Na een harde reset zouden de gebruikersnaam en het wachtwoord weer resp. ziggo // draadloos moeten zijn

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al bij de instellingen gekeken kan je die veranderen ..

Web zo heten te codes als je de naam van de modem ziet en daarmee probeert te verbinden,die je meestal kan omzeilen met 1234568890 (geen gerantie).

Als je gebruikers naam en code moet invoeren is het admin en admin

Als je in de instelleingen van je modem wilt komen kan je 192.168.0.1 proberen of 192.168.1.2
op je internet browser natuurlijk.

Weet niet of dat bij jou ook kan met de modem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om een Ziggo Ubee modem. De gebruikersnaam en wachtwoord in dit klopt voor de meeste door providers geleverde modem/routers. Echter heeft ziggo zijn modems anders "by default" ingesteld namelijk zoals in mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah oké dan. Als je er nie uit komt laat effe weten dan zoek ik ook even. Gr