Tot hoelaat 's avonds mogen buren lawaai maken met boren, klussen en zo?

Ik wil graag weten wat wettelijk is toegestaan met geluidsoverlast. Tot hoelaat je mag boren, schuren, klussen, enz.
Mijn dochter wordt er wakker van.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wetgeving
348.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wat jammer is dat mensen die naast elkaar wonen elkaar niet meer kennen vroeger kwam je nog even op straat staan als er een verhuiswagen in de staat staat.
Het doet me denken aan de flodders achter de gordijnen gluren lijken wie het is en dan later maar rodelen heb jij dat gisteren gezien.
Vroeger na het eten was de afwas gedaan en de koffie gezet de kinderen gingen nog een uur naar buiten en moeders zat buiten voor het raam de dag te bespreken met de buurvrouw.
Was je aan het klussen dan kwamen ze langs om te helpen met de kleur van je behang.
Nu in deze tijd ga je verhuizen moet je maar afwachten of je in de huis welkom bent ben je het niet geloof me voor dat de verf droog is staat de politie aan je deur met de Buurtbemiddeling en dan pas schud je elkaar de hand wat is er mis met Nederland.
Je weet als er nieuwe buren komen dat zij het huis aanpassen aan hun wensen en als zij dan ook nog overdag samen werken na dan wordt het was na 5 uur als er een keer een boormachine in de muur gezet kan worden JA dan wordt er gewerkt in de weekeinde.
Dat is deze tijd mensen waar nog gewerkt wordt en je alleen nog tijd hebt na 5 uur en in het weekeinde.
Hoe eerder de plug in de muur zit hoe beter en rustiger dat het weer wordt.
En stel je gewoon even voor en vertel dat je om 20 uur rtl4 wil zien.
Of dat je kinderen na 20 uur na bed gaan gewoon even doen.
liveisgreat
4 jaar geleden
In België is daar geen wet op. Er is wel een wet op nachtlawaai, ik dacht tussen 22 u en 6 u 's ochtends. Er is ook een wet die zegt dat je eigenlijk nooit storend lawaai mag maken. Maar hoe dit wet geïnterpreteerd wordt varieert nogal eens. Een populaire horecazaak met het juiste publiek mag al ietsjes meer dan een student die een kotfuif geeft bv. Een huis renoveren staat hier hoog in de "how to live" lijst ... dus je moet eigenlijk blij zijn dat je zo een vlijtige buur hebt.
Sommige gemeenten hebben een lokale wetgeving waarbij er bv op zondag niet mag gerenoveerd worden. In mijn stad is dat niet zo.
Als het echt erg is, ga dan even langs bij de buren. Leg uit dat je dochter er wakker van wordt en probeer een overeenkomst te maken. Dat heb ik gemaakt met mijn buur en die werkte niet op zondag hoewel het in mijn stad dus in feite mag.
Als het redelijke mensen zijn zal dit zeker lukken.
Zijn het onredelijke mensen, ga dan eens naar de politie en vraag om info.

Geef als eerste antwoord