Welke pijnstiller?

Ik heb Adenomyose,een aandoening aan mijn baarmoeder waardoor die er ook uit moet.
Ik heb een tijd lang Tramadol gebruikt maar ben daarmee gestopt omdat ik ging leven op die pillen en rondliep als een junkie.
Nu heb ik geen pijnmedicatie meer maar heb wel klachten.
Wat kan ik nu als pijnstiller gebruiken ?
Ik mag niet alle medicijnen ivm een maagband.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Dat is een vraag voor je (huis)arts en niet voor een volslagen vreemde op deze site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal juist!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet alledaags die ziekte/aandoening icm een maagband dus het lijkt me sterk dat iemand hier ervaring mee heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al zou iemand ervaring hebben, voor medicatie kan je toch beter naar je huisarts, zeker als je het een en ander mankeert. Iedereen is weer anders. succes ermee
Op het forum hieronder kan je alternatieven vinden voor Tramadol.
Bespreek wel eerst met je huisarts of ze in jouw geval mogen gebruikt worden. Dat zal je sowieso moeten doen, want die pijnstillers zijn allemaal op voorschrift.

Toegevoegd na 5 minuten:
Nog een alternatief voor Tramadol is Zaldiar®. Dat is een combinatie van Tramadol en Paracetamol. Omdat de dosering van Tramadol lager is in Zaldiar kunnen de mogelijke bijwerkingen ook minder zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of Naproxen, werkt bij mij erg goed ( merknaam bijv. aleve)
Maar bespreek het eerst met je huisarts inderdaad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jammer, sterkte met je zoektocht, als je huisarts je niet kan helpen met een goede pijnstiller en de pijn is echt chronisch kan je altijd advies vragen bij een ziekenhuis ( sommige hebben pijn poliklinieken gespecialiseerd in de juiste pijnmedicatie vinden )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als pijnstillers die je gewoon kunt kopen niet werken dan zou ik zeker naar de huisarts gaan.
Je schrijft dat je baarmoeder eruit moet,als dit op korte termijn is dan is het de moeite niet om nog naar een pijnpoli te gaan want de wachttijden zijn lang.[hier wel]
NSAID werken het beste om deze pijn te onderdrukken.

Voorbeelden zijn:

Naproxen
Diclofenac
Ibuprofen
Meloxicam