Wat zijn de gevolgen als ik mij bij de gemeente laat inschrijven op het adres van familie?

wij kunnen een woning huren, en het heeft ook een postadres. maar we kunnen ons niet laten inschrijven bij de gemeente.

wij kunnen een woning huren maar kunnen ons niet laten inschrijven op dat adres.
wel heeft het een postadres. je mag er onbeperkt wonen als je maar 2 dagen per jaar er niet bent.
het is een recreatiewoning.

nu mijn vraag:

als ik me in laat schrijven bij familie, wat houdt dat allemaal in?
heeft dat nadelen voor ons of mijn familie?

wie weet hier meer van?
graag meer info of tips.

bedankt alvast, groetjes christina

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
21.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo, Ik weet niet of u PER SE deze woning wilt, maar er zijn wel degelijk recreatiewoningen waarin het legaal is (dus niet alleen gedoogd) om permanent te wonen. Kijk maar eens op funda. Voor de rest is alles al gezegd en is dit een kleine toevoeging van mijn kant!!!

Antwoorden (5)

De familie gaat dan meer gemeentelijke belastingen betalen... zoals rioleringsbelasting en afvalstoffenheffing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt maar het gaat niet om een briefadres inschrijving want die kan zo te lezen op het adres van de recreatiewoning;)
De nadelen zijn groot:

Je bent bezig met het systeem te tillen. Je familie is bezig met frauderen, waar celstraf en boetes het gevolg van kunnen zijn.

Volgens mij is de hopopfdregel niet zozeer dat je er 2 dagen per jaar niet bent, maar dat je een hoofdwoning hebt.

Recreatie woningen zijn precies dat: Ter recreatie. Ga hier geen misbruik van maken want dat soort acties leiden uiteindelijk altijd tot strengere regels voor iedereen. Dus verpest het plezier van anderen niet, en zorg gewoon voor een andere woning voor je permanente woonoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je bij iemand anders (familie) laat inschrijven in het GBA kan dat consequenties hebben voor de mensen die daadwerkelijk op dat adres wonen.

Denk bijv. aan hun fiscale status (huurtoeslag etc.) , gemeentelijke heffingen (tarief 1- of meerpersoonshuishouden, waterschaplasten (idem).

Denk ook aan je eigen postafhandeling (mn van overheid) etc.

Overigens zou ik nog goed even naar die "2 dagen-regeling" kijken en, indien een recreatiepark betreft, ook even de officiele reglementen er op na slaan. Want de overheid (en mn sommige Gemeentes) hebben controle op permanente bewoning van recreatiewoningen hoog in het vaandel staan....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar waar je je nachtrust de meeste tijd geniet moet je worden ingeschreven als het adres een woonbestemming heeft. Officieel moet de gemeente je aangifte van adreswijziging aannemen zij mogen deze niet weigeren. Dit staat in de wet GBA. Als zij je niet willen inschrijven moeten ze je verzoek officieel afwijzen, waar je dan weer bezwaar tegen kunt maken als je dit wenst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je praat hier over een recreatiewoning ja dat klopt daar kan men zich niet inschrijven als woonadres bij de gemeente .Dit jaar is beslist dat bewoners van een recreatie huisje die er permanent verblijven alleen is toegestaan als ze vanaf 2003 daar wonen.Als ze het huisje verkopen is het voor de nieuwe eigenaar niet mogelijk om zich hier permanent te vestigen.Het wordt dus gedoogt alleen voor de mensen die er van af JANUARIE 2003 wonen.Inschrijven bij familie hooft geen probleem op te leveren want dat huur je het huisje.