Knakworstjes in bladerdeeg opwarmen

Ik wil zometeen op mijn werk knakworstjes in bladerdeeg trakteren. Ik heb ze gister al afgebakken in de oven en wil ze zometeen opwarmen. Op hoeveel graden kan ik de oven het best zetten? Zodat ze wel warm worden maar niet aanbranden? En hoe lang moet ik ze opwarmen ongeveer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas op, niet in de magnetron zetten. Daar wordt het bladerdeeg heel zacht van, zijn ze niet meer krokant. Dus inderdaad in de oven!

Het beste antwoord

Ik doe ze altijd nog 5-10 minuten op 200 graden (voorverwarmde oven).
Zijn ze bleekjes dan kan je ze gerust ietsje langer doen. Daarom bak ik zelf mijn bladerdeeghapjes altijd net niet helemaal klaar, totdat ze heel lichtbruin zijn. Dan kan je ze geruster afbakken. Bij bijvoorbeeld mini-saucijzenbroodjes heeft het gehakt tijd nodig om warm te worden. Ik bereid de broodjes voor tot bleekbruin en bak dan af tot goudbruin.

...Jummie, krijg trek van je vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

10 minuten in een voorverwarmde oven van 180 graden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6 minuten is ook al meer dan genoeg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet in mijn oven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is je bladerdeeg echt nog rauw hoor ; jakkie.
Als ze al helemaal gebakken zijn en je moet ze opwarmen, ja ,dan is een minuut of 5-6 genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ze zijn al voorgebakken schrijft vraagsteller. Dat kan je makkelijk vooraf doen. Het opwarmen is dan zo gepiept. Anders word het deeg zwart. Doe het regelmatig en echt, zo gaat het goed. Warm is voldoende, zodat je er gelijk lekker in kunt happen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah ja, stom ; mijn fout.
Haal ik gauw mijn antwoord weer weg.