Hoe maak ik havermoutpap?

Ik kan geen normale lekkere havermoutpap maken..
Als ik het doe, doe ik het zo:
Ik doe 250 ml melk in een maatbeker en als ik het afgemeten heb doe ik het in een pan. Die pan zet ik dan natuurlijk op het vuur en dan laat ik de melk koken. ( soms bolt de melk helemaal op en gaat die schuimen en zo..) Maar als ik denk dat de melk gekookt is doe ik er 6 eetlepels havermout bij... Dat roer ik er goed door heen en dan laat ik het nog een beetje sudderen...
Maar als ik het dan in een bord doe en het wil opeten is het echt niet lekker, terwijl ik gewoon doe wat er op het pak staat. Het lijkt net of de havermout nog niet gaar is zeg maar, dat het nog niet goed doorgekookt is, iemand een recept waardoor ik het wel lekker kan maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Ik doe het zo:

-vul een beker voor de helft met havermout en doe dit in een pannetje.
-neem twee keer zoveel melk als havermout en giet het bij de pan-
-roer het door tot dat het kookt. Vaak voeg ik nog wat havermout en/of melk toe om de juiste dikte te bereiken
-als het kookt, vuur laag draaien en twee minuten al roerend laten koken
-vuur uit doen, klontje boter erbij en vijf minuten laten staan
-even doorroeren suiker en kaneel erbij (hagelslag er door heen is ook lekker voor de afwisseling) giet het in een kom en opeten maar!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een beetje laten sudderen is niet voldoende, de melk met de vlokken moet 10 minuten koken, dan zullen de vlokken ook gaar zijn. Regelmatig roeren tijdens het koken.

eet smakelijk