Wat te doen in Rome in 4 dagen?

Ik ga binnenkort naar Rome voor 4 dagen.
Ik wil graag mijn tijd goed benutten met een goede plan.
Heeft iemand een goede programma per dag?
Alvast bedankt! groet.
Jair

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K

Antwoorden (5)

Hier kun je allemaal naar toe gaan, per dag een aantal bezienswaardigheden bezoeken en je hebt je tijd goed benut.

Bezienswaardigheden
Capitolijnse Musea
Circus Maximus
Colosseum
Dio Padre Misericordioso
Engelenburcht
Forum Romanum
Monti
Monument van Victor Emanuel II
Ostia
Pantheon
Piazza del Popolo
Piazza Navona
San Giovanni in Laterano Basiliek
San Lorenzo
Santa Maria Maggiore Basiliek
Sint Pieter
Sixtijnse Kapel
Spaanse trappen
Tempel van Venus en Roma
Trastevere
Trevi fontein
Vaticaanstad
Villa Adriana
Villa Borghese
Villa d’Este
Villa Giulia

Toegevoegd na 55 minuten:
Dit mag je zeker niet missen:

Het kapel van de kapucijners
Verscholen onder de kerk Santa Maria della Concezione dei Cappuccini (vlakbij Piazza Barberini aan de Via Veneto) ligt een wereld waarin de dood op een zeer aparte manier aanwezig is. Het memento mori ('gedenk dat je zult sterven') komt hier wel heel prominent naar voren. De grote trap recht voor de kerk ligt in de schaduw van twee bomen en leidt naar de laatste rustplaats van meer dan 4.000 monniken (de kapucijners). De botten van deze 4.000 kapucijners zijn hier in een soms wat bizarre manier tentoongesteld.
Een kandelaar van eeuwenoude botten
De botten zijn in de periode van 1528 tot 1870 'verzameld' en op allerlei niet alledaagse manieren tentoongesteld. Van kandelaar tot lampenkap en van een crucifix tot altaar. Er zijn in totaal zes kleine ruimtes waarin de botten zijn te zien. Elke ruimte lijkt wel een verschillende verzameling van botten te zijn. In één ruimte is het plafond bezaaid met heup- en dijbenen, in een andere ruimte zijn schedels tot aan het plafond opgestapeld, terwijl in de ruimte daarnaast complete skeletten staan met hun bruine pij nog aan. De botten zijn zo geordend dat ze een aantal christelijke symbolen vormen.

Bij het verlaten van de crypte word je er nog even aan herinnerd dat wij allemaal hetzelfde lot zullen ondergaan. “Wat jij bent, waren wij. Wat wij zijn, zul jij zijn”. Het is maar dat je het weet...

Toegevoegd na 57 minuten:
http://pabo2rome.web-log.nl/rome/2007/02/bottenkerkje.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ging om 4 dagen, dus er zal (jammer genoeg) toch gekozen moeten worden. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is waar, maar de kapel van de kapucijners zullen ze wel willen zien denk ik ;)
Buiten de al eerder genoemde zaken, en wat minder bekende bezienswaardigheid:

Basilica San Clemente (in de buurt van het Colosseum), is een 12 eeuwse kerk gebouwd op een 4e eeuwse basiliek die weer gebouwd is op resten uit de 1e eeuw.

http://www.basilicasanclemente.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaa! Die was echt indrukwekkend. +
Neem een rondleiding voor het sint Pieter en het vaticaan.
Daarnaast kan je een fiets huren en lekker gaan toeren langs de straten en monumenten.
Als je eerst een busrondleiding neemt, dan zie je al van te verte waar je het van heel dichtbij wilt zien.

Heb geen wensen om alles te zien. Geniet gewoon van elke dag en elk moment.

Vlakbij het sint pieter staat de nederlandse kerk. Ook wel aardig (niets meer en minder).

2 dagen fiets, sint Pieter en een dagje shoppen of zo en je hebt je 4 dagen wel lekker gevuld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Friezenkerk was niet echt spannend nee, er is zo veel meer te zien daar!
Vaticaanstad, Trevifontein, spaanse trappen, Piazza Navona, Colosseum, Villa + parc Farnesina, Castel sant Angelo (by night = aanrader), catacomben, farneze, Piazza del Popolo.... 4 dagen zullen zeer snel voorbij zijn. Rome is één groot openluchtmuseum. Geniet er van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt al een enorme waslijst, maar toch nog een paar tips:

- Bocca della Verita (mond van de waarheid). Deze hangt in het voorportaal van de Santa Mariakerk. De bocca della verita staat bekend als een leugendetector. Je steekt je hand in de mond, en als je een leugen vertelt zou je hand afgebeten worden.
- Windowshopping in de Via Condotti (onderaan de Spaanse trappen) en de Via Borgognona (daar weer parallel aan). Voor de meeste mensen onbetaalbaar, maar wel erg leuk om te kijken.. :)
- St. Paulus buiten de muren. Prachtige basiliek, een van de vier grootste van Rome, met een prachtige kloostertuin in het midden.

Als ik zou moeten kiezen voor vier dagen, zou ik (buiten bovenstaande tips ;)) in ieder geval gaan voor het Colosseum, het Pantheon, Piazza Navona met de Vierstromenfontein, de Spaanse Trappen, Villa Borghese, de St. Pieter, Het Vaticaan met de Sixtijnse Kapel, de Engelenburcht en uiteraard de Trevifontein. Niet vergeten daar een muntje in te gooien, dan kom je volgens de legende nog een keer terug (en dan heb je mooi tijd voor al die andere prachtige dingen die je niet gezien hebt..).