Hoe zet je foto´s van je Nikon d3100 op de computer?

Ik heb geen Cardreader op mn computer, ik heb wel die kabel met een usb aansluiting.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
4.8K

Het beste antwoord

kabeltje aansluiten en camera aanzetten
dan zie je op een gegeven moment een extra verwisselbare schijf verschijnen onder deze computer
of zelfs een automatisch scherm die je vraagt met welk programma je de bestanden wilt bekijken.
gebruik l gewoon de verkenner dan kun je de bestanden
in mappen verslepen
Volgens mij heb je niet eens drivers nodig dus hij pakt hem vanzelf
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zo doe ik dat ook. Kan zijn de je camera vraagt wat voor actie er moet plaatsvinden. Iets als "beelden overbrengen naar PC" dan druk je op OK.
En de rest zoals hierboven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de kabel aangesloten en de camera aangezet.. er gebeurt niks! Zie niks op de camera gebeuren (hij gaat 'gewoon' aan) en ook op mijn computer gebeurt er niks! Heb een iMac en kijk op het bureaublad en in Finder, maar niks te vinden! Heel vreemd!
capthavoc
12 jaar geleden
aah vandaar heb je er ook drivers bij gekregen ?
ik heb zelf ook een nikon wel een ander type maar zal eens kijken wat ie bij mij doet ik heb wel een wat oudere mac
is alweer en tijd terug dat ik hem an de mac hehangen heb weet effe niet te herinneren hoe dat ook alweer ging
maar hopelijk geeft ie een zelfde reactie
pm me eventueel
capthavoc
12 jaar geleden
het gebeur precies zoals op de windows pc er komt een icoon van je nikon op de desktop te staan ?
is de map leeg ? dan zou het inderdaad wel eens RAW bestanden kunnen zijn
zet in je menu van de nikon het bestands formaat op JPG en neem dan een paar foto,s en probeer het dan nog eens ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga het proberen, bedankt voor de tips!

Andere antwoorden (1)

Als je NEF bestanden hebt, zul je eerst view NX of een ander programma dat RAW bestanden kan lezen moeten installeren, als je alleen JPG's hebt klopt het antwoord hierboven.