Hoe kan ik mijn pigmentvlekken op me hand en gezicht laten verdwijnen/verminderen?

Had gehoord dat citroensap werkt? Of speciale cremes. Ik wil het niet laten lazeren omdat ik het te duur vind.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Antwoorden (8)

Wat je sowieso moet doen; heel goed insmeren met zonnebrandcreme met een hore factor. Zo voorkom je in ieder geval dat het donkerder wordt in de zon. In weet niet hoe je ze kunt laten verwijderen als je niet wilt laten laseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook al veel gelezen over citroensap tegen pigmentvlekken. Maar het schijnt heel lang te duren voor het werkt.
Er zijn verschillende crémes die beloven dat pigmentvlekken zullen verdwijnen. Ik heb er al vele geprobeerd en er gebeurde niets.

Je kan Thiospot eens proberen. Die heb ik nog niet gehad, dus misschien wél effectief :). Thiospot is speciaal ontwikkeld om de zichtbaarheid van pigmentvlekken als gevolg van een teveel aan melanine in de epidermis, op een intensive maar tevens zeer veilige wijze te verminderen.

Lees meer hieronder:

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, dokteronline is een heel dubieuze website. Het is een wereldwijd concept, met websites in vele landen. In Nederland was er een apotheker aan verbonden, recepten kwamen uit het buitenland voor recepten die voorschriften moetsten hebben!!!
De apotheker moest van de rechter stoppen. Hij is geroyeerd bij de KNMP (koninklijke Maatschappij voor de Pharmacie). Zie
http://www.pw.nl/nieuws/nieuwsberichten/dokteronline-moet-activiteiten-staken Google maar eens, je komt rare dingen teggen.
Helaas gaat het in Nederland dokteronline door met recepten uit het buitenland en een apotheker in Engeland. Dat onttrekt zich op die manier aan de Nederlandse wet.
En moet Europa proberen gezamenlijk hiertegen op te treden. De informatie op deze website is louter bedoeld om te verkopen. Veel informatie (weet ik van ander eziektebeelden) klopt niet!!! Ik zou dit niet zomaar proberen. Heeft de huidarts, behalve laseren, geen ander alternatief? Vergoed je verzekering het laseren misschien? Of zoek anders een ziektenkostenverzekering die dit soort zaken wel vergoed.
Wat betreft de kosten zou ik langs je huisarts gaan en bekijken of dit onder vergoeding kan plaatsvinden. Afhankelijk van de omstandigheden en de plaats van de vlekken behoort dit normaal gesproken zeker tot de mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder is net naar de dermatoloog geweest voor dezelfde pigmentvlekken. Ze heeft flixovate gekregen (3x per week di/woe/vrij smeren) en daarnaast mag ze max 20 minuutjes tot een half uurtje met de gevlekte huid in de zon. Doel is: flixovate maakt de huid dunner, de zon kleurt de gevlekte huid bij, dus op den duur zal de huid 1 kleur huid krijgen.
Ze is net begonnen dus weet niet of het baat.

Fijne dag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zon: 1x per dag max 20 tot 30 minuten.
Gebruik de dark spot corrector van Clinique. Het flesje kost geloof ik iets van 80 euro, maar het is het meer dan waard. Als je trouw 12 weken 2 x per dag smeert, zijn je pigmentvlekken bijna niet meer zichtbaar!
En ook belangrijk; smeer altijd een zonnebrand creme met minimaal factor 30 op je pigmentvlekken.
Na 12 weken gegarandeerd resultaat. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel, ik had er enkele jaren geleden ook last van in mijn gezicht en zogezegd was er niks aan te doen...uiteindelijk ben ik gewoon dagelijks een 50+zonnecrème op mijn gezicht gaan doen en er is ondertussen géén pigmentplekken meer. Onlangs had ik door omstandigheden enkele dagen geen zonnecreme op mijn gezicht gedaan en toen was het héél lichtjes teruggekomen. Het moet absoluut géén dikke laag zonnecrème zijn, gewoon wat vloeibare zonnecrème met zeer hoge beschermingsfactor onder je dagcrème doen en je hebt een goed resultaat na een tijdje;
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens Argaan (marocaanse) olie wel puur!
Naar 't schijnt is het heel goed voor de huid.
Mijn baas heeft het gebruikt en hij zegt dat het verminderd is.
Succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pigmentvlekken kunnen niet verdwijnen, je kan ze camoufleren!
Of eventueel operatief......

Toegevoegd na 54 seconden:
Ze verkopen camouflagestiften bij apotheek, in de gewenste huidkleur.