Hoe stuur ik een e-mail naar 'undisclosed recipients', dus naar meerdere mensen tegelijk van wie het adres onzichtbaar is voor alle geadresseerden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon alle adressen in je BCC vakje zetten. Mocht je een foutmelding van je eigen server krijgen bij het versturen (want sommige mailservers weigeren vanuit antispam beveiliging mailtjes met niets in het aan-vak te versturen) probeer dan bij poging 2 je eigen adres in het aan-vak te zetten.

Antwoorden (1)

via bcc
is niet undisclosed recipients
maar werkt hetzelfde
je adresseert eerst aan jezelf en de rest naar bcc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt alles naar bcc (onzichtbare kopieverzending)sturen; naar jezelf is niet nodig.
Cryofiel
13 jaar geleden
Naar jezelf is wel nodig. Er zijn hier en daar nog oude mailprogramma's waarin een bug zit. Die programma's verbergen alles wat in de Bcc staat, zoals het hoort - maar dat doen ze ALLEEN als er tenminste één adres in de To staat. Is er geen To, dan maken die oude programma's alle adressen zichtbaar, ook als ze in Bcc staan. (En met "die programma's") bedoel ik niet het mailprogramma wat JIJ gebruikt, maar de mailprogramma's die bij de providers draaien, en die jouw berichten ontvangen en voor jou versturen naar de geadresseerden.) Die oude, ongepatchte mailprogramma's zijn intussen bijna allemaal al vervangen door gecorrigeerde versies. Maar voor de zekerheid kun je toch beter jezelf in de To zetten. Dan weet je tenminste *zeker* dat alles wat in de Bcc staat, daadwerkelijk onzichtbaar wordt gemaakt.