mol in de tuin

we hebben een mol in de tuin (niet die van tv,maar eentje die molshopen in het gras maakt)
Hoe krijg ik hem/haar op diervriendelijke manier zo ver dat hij een tuin verder gaat.
Ik wil absoluut niks met vergif doen.

Toegevoegd na 1 uur:
ik ga morgen eens een gat graven,als dat niet helpt,zo'n apparaatje.
De andere tips gebruik ik liever niet,heb ik dadelijk een ratteplaag,van alle afval,mijn gazon helemaal doorweekt,en als het dan gaat vriezen nog ,kapot,en ik ga geen dieren doden door ze te verzuipen,molletje mag best leven,ook in mijn tuin,alleen zijn dakterras mag hij buiten mijn tuin maken.
Alvast bedankt voor de tips.

Toegevoegd na 1 dag:
ONGELOOFLIJKdank je wel,voor de tips.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.8K

Het beste antwoord

Om mollen levend te vangen graaf je met handschoenen aan (lichaamsgeur) een wekpot in op gelijke hoogte met de gang. doe daar een paar wormen in en de mol kan niet meer uit de pot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het lukt kan je ze in ieder geval méér dan een tuin verder weer loslaten. Dat is wel een aardige oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
.....Je gaat er toch geen jam van maken, hoop ik?

Andere antwoorden (5)

Met een mollenverjager. Die verjaagd de mollen, naar de buren;)"

Het toestel veroorzaakt elke 15 seconden geluid en vibraties die gedurende 2 seconden omgezet worden sterke seismische golven die zich ver in de grond voortplanten.
Werkt ook tegen woelratten, woelmuizen en bruine ratten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De enige juiste en diervriendelijkste oplossing. Zelfs kleine kinderen of huisdieren lopen geen gevaar. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel, Sxiopo en nu is die min weer overtroeft ;)"
Hij is weer bezig, mijn minnaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus van mij. Volgens mij is dit ook de meest eenvoudige methode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Som. jij ook bedankt.
Er zijn apparaatjes in de handel die geluidsgolven uitzenden. Zo'n apparaatje moet je in een mollengang zetten en de mollen vluchten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Identiek aan Giweda, menuut later gegeven, dus waarschijnlijk tegelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelijk Giwenda heb ik een stalkende minnares..... Ze blijft me maar volgen.
Een mol vriendelijk verjagen:
- Graaf een fles in de mollengang. De open fles brengt een fluittoon voort.
- Laat de gangen vollopen met water; zet de tuinslang de hele dag erop.
- Strooi visafval in de mollengang.
- Strooi uiensnippers.
- Leg mottenballen in de gangen.
- Mollen houden niet van hoge tonen. Koop een mollenverdrijver.
- Plant keizerskronen (Fritillaria imperialis).
- Graaf 'dubbeltjesgaas' in rondom je tuin.
- Trap elke dag de gang(en) dicht.
- Steek zoveel mogelijk stokken in de gangen.
- Drum de hele dag op een ijzeren staaf, die in de mollengang is geslagen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitroken, vuurwerk als zoals baby-pijltjes en rotjes geven heel veel rook. Afsteken en de uitgangen een dicht houden. Dan doorblazen. Paar keer herhalen, dan gaan ze wel weg. Werkt denk ik ook met kranten verbranden als je vuurwerk op is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga een tijdje bij de molshoop plaats nemen en hou je stil. Op een gegeven moment zul je zien dat de mol komt wroeten. Zorg dat je een schop bij de hand hebt en steek de schop onder de woelende mol in de grond en gooi de mol op het grasveld. Pak de mol op met een handschoen en stop hem in een plastic zak en transporteer hem naar de plaats waar je hem liever wilt hebben dan bij jou in de tuin. Binnen no time graaft hij zich weer in en weg is ie.