De zoon van mijn vorige baas heeft zelfmoord gepleegd. Doe ik er verstandig aan naar zijn begrafenis of niet? Dit om mijn vorige baas te steunen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (12)

Ja, steun krijgen voelt goed, van wie dan ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet omdat het je vorige baas is dat je zou moeten gaan, dat is natuurlijk geen reden.

Dus dat moet je zelf weten/bepalen, als je er goed contact mee had/hebt en je vind zelf dat je hem wil steunen of als je denkt dat hij je nodig heeft...

Het is dus meer jou band / gevoel die het moet bepalen en niet zozeer deze vraag als het ware ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja
Hij zal zich beter voelen omdat iemand hem steunt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ligt aan de relatie met je vorige baas. Als ik nu van werk zou veranderen zou ik wel gaan, bij mijn vorige baas niet.......... Heel persoonlijk dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kon altijd erg goed met hem opschieten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zou ik zeker gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik ben het met "nieuwsgierig"eens.
Rieneke1
13 jaar geleden
ik ook, volg je gevoel en ga.
Als jij het gevoel hebt eigenlijk wel te willen gaan (en dat heb je denk ik wel aangezien je deze vraag stelt) zou ik het doen. Mensen zijn vaak bang om naar zo'n begrafenis toe te gaan of om op een andere manier iets van zich te laten weten, ze durven de nabestaanden niet onder ogen te komen. Terwijl mensen dat eigenlijk altijd op prijs stellen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je iemand door de dood verliest, geeft het toch een heel klein beetje steun als mensen gemeend op het afscheid komen. Om verdriet te delen. Als je hart je ingeeft om te gaan, moet je gaan. Wat nog erger is, is dat je niet zou gaan en er later spijt van zou krijgen. Dit afscheid is onherroepelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat alle steunbetuigingen heel veel voor hem zullen betekenen. De dag van de begrafenis zal hij waarschijnlijk als 'onwerkelijk' beleven.
Maar als hij achteraf beseft hoeveel mensen hun respect zijn komen tonen zal het hem tóch goed doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal zeker op prijs worden gesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meerder hebben het al gezegd maar het feit dat je deze vraag hier stelt zegt eigenlijk al genoeg.
Het zal zeker op prijs worden gesteld als je gaat en dat beetje steun kun je op die dag door te gaan geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan uit ervaring zeggen dat op dat moment alle steun van wie dan ook welkom is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het zeker doen .Hij zal het op prijs stellen .Vertel hem dat je begrijpt wat hij voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wilt je vroegere baas troost bieden door je aanwezigheid. Dat is heel goed.
Het raakt mensen die een dierbare (zeker op zo een rampzalige wijze) verliezen als er mensen komen uit sympathie en niet uit plichtsbesef.
Ik weet dit uit ondervinding.
Gedeelde smart is halve smart.
Bij zelfmoord wordt de omgeving rond de ontslapenen erg geschud, (vaak onterechte) verwijten kunnen sterk gevoeld worden.
Niet zelden blijven mensen dan juist weg.
Je steun zal gewaardeerd en nuttig zijn.
Steengoed dat je deze instelling hebt.