hoe kun je het beste een sinaasappel schillen/pellen/eten?

Wat is de handigste manier volgens jullie. Ik sneed de sinaasappel vaak in 8 partjes en dan gewoon als een meloen de partjes uit de schil eten. maar ik zou graag de pasrtjes als gehelen zonder schil willen eten. wat is handig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.7K

Het beste antwoord

Ik rol de sinaasappel ook even in mijn handen om de schil wat los te maken. Dan snij ik aan de bovenkant (waar het steeltje zat) het topje eraf. Daarna snij ik de schil door, waarbij ik de sinaasappel als het ware verdeel ik 4 parten. Bij het snijden snij ik nooit helemaal door de schil heen, dus niet in het vruchtvlees. En dan kan je met de hand de schil eraf pellen. En nu kan je de sinaasappel partje voor partje opeten. Maar de ene sinaasappel is de andere niet. Ze pellen niet allemaal even makkelijk. Maar daar hoeven ze niet minder om te smaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

de sinasappel even stevig tussen de handen rollen.
vervolgens de schil met een mesje inkerven (van boven naar beneden)
vervolgens afschillen en smullen maar :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo doe ik het ook, met tussendoor nog eventueel achtergebleven witte schil verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi, het blijft wat plukwerk idd :)
Ik doe altijd eerst de schil in snijden (tot dat je de vrucht tegen komt niet verder) en dan de schil er van af pellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik rol de sinaasappel gewoon onder mijn hand een keer of tig over de tafel.
Daarna kun je hem goed afpellen ,met de hand.
Als ik hem afgepeld heb,dan snijd ik hem met een mes overdwars door.
Dan heb je 2 helften ,waar je iedere keer een klein stukje vanaf kunt pakken.
Makkelijk voor tussendoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snijd eerst het bovenkapje waar het steeltje zat weg en dan een zelfde kapje aan de onderkant.
Dan snijd ik met een scherp puntig mesje vanaf die rand tot de rand aan de onderkant, de schil door en dat doe ik een stuk verder weer totdat ik 4 snijranden rondom de sinaasappel heb. Nu kan je de schil bij de snijrand boven
lostrekken en zo heb je hem in 4 halen geschild.
amc
13 jaar geleden
ik gebruik zo'n mesje van tupperware je begint boven en snijd met het mesje de schil in vier delen dan even in je hand zachtjes duwen zodat de schil er makkelijker af gaat. dan met de andere kant van het mesje de schil er af en klaar is je sinaasappel.