Hoe kan ik snel zien waar het noorden en zuiden enz. Ligt om route te kunnen lopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.3K

Antwoorden (4)

Met een compas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loop je ergens waar bomen staan, dan is de kant van de bomen die het meest bemost is, doorgaans de westkant (de kant waar de meeste regen vandaan komt).
Daar waar overdag de zon staat: zuiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met het toestel wat je in je handen hebt, genaamd iPhone.
Nog nooit het Kompas er in uitgeprobeerd dan?

Toegevoegd na 3 minuten:
's Nachts als het helder is weet je precies waar het noorden is aan de hand van de poolster. Volg de Grote Beer, het steelpannetje. Begin bij de steel en de laatste zijde van de pan wijst naar de poolster.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net een zwitsers zakmes he, zo'n iPhone!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou en of.
Moet je maar 's de app Star Walk zien, een planetarium in zakformaat die je verteld naar welke ster je kijkt, met alle details en foto's Dat vind ik nog de meest waanzinnige toepassing tot nu toe. En net als zo'n zakmes moet je even weten dat er ook een schaartje op zit. ;)