Wat kan ik beter kopen: Een XBOX 360 of een PS3?

Ik wil graag een van deze twee spelcomputers kopen. Welke is beter in de klassen: Beeld, Prijs, Spelletjes, Multiplayer en Besturing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De ps3 bevat 8 cpu's tegenover 1 in de xbox 360. De grafische kwaliteit van de ps3 is vaak beter en de games kunnen nog beter worden omdat de volle capaciteit vaak niet benut wordt.

Qua gameplay zijn ze vergelijkbaar hoewel je bij ps3 geen abonnement voor multiplayer af hoeft te sluiten.

Qua joystick, als het niet bevalt haal je toch gewoon een andere?

De meeste mensen in nl hebben een ps3

Ps3 kan blu ray films tonen, xbox kan hddvd tonen maar dan moet je wel een speciale drive aanschaffen die net als de films niet te krijgen zijn omdat dat project is geflopt.

Beiden hebben een aantal exclusieve games.

Xbox heeft als optie de kinect. Ps3 heeft daarvoor move.

Ps3 heeft een webbrowser en andere handige apps

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Qua beeld is de Xbox beter. Alleen met de PS3 kan je gelijk blue-ray dvd's afspelen, wat ook een erg goed beeld geeft, en als je van films houd (zoals ik) dan is dat zeker aan te raden. Maar ja kan via je xbox ook hd films kijken als ik het goed heb, maar geen blue-ray dvd's invoegen.

Prijs ligt voor beiden consoles ongeveer even hoog..

spelletjes dat is meer iets persoonlijks, al zijn veel games voor beiden consoles beschikbaar.

En de besturing voor de xbox ligt mij beter, maar dat is ook maar persoonlijke voorkeur, uiteindelijk raak je gewend aan de besturing.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De prijs ligt gelijk, maar je krijgt meer voor je geld bij een Playstation 3. De XboX heeft een schijf van 4gb en de Playstation een schijf van 160gb. Voor dezelfde prijs. Vind dat nogal een verschil..
Bij de Xbox is het beeld volgens velen beter (kijk op YouTube naar vergelijkende filmpjes) de Xbox is goedkoper( zolang je geen multiplayer wilt(je betaalt per maand of jaar voor internet op je Xbox )
De spelletjes zijn bijna hetzelfde. Er zijn een paar spellen die voor alleen de PS3 zijn of de Xbox en hiervan is de halo serie volgens mij de grootste en deze is voor de Xbox. De besturing is bijna gelijk. De Xbox controller is groter dan de PS3 controller. Het verschilt per persoon wat je lekkerder vindt.
Eigenlijk lijken ze redelijk op elkaar en moet je beslissen welke je neemt dmv je eigen prioriteiten te stellen. Ik zelf speel call of duty online dus de PS3 is voor mij goedkoper en deze heb ik dan ook. Als je niet online gaat spelen zou ik absolutie kiezen voor de Xbox
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beeld is volgens veel mensen iets beter*
Ik zou sowieso voor ps3 gaan. Gaan ook minder snel kapot. Gratis onlibe gamen is gewoon geniaal. Online game vind ik sowieso een must! Op ps3 kan je ook gewoon internetten door middel van de browser. Youtube filmpjes enzo kijken;) ps3 bied naar mijn mening veeeel meer mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het spel-aanbod van de 2 consoles naast elkaar leggen en daar je keuze op baseren. Of het er mooi uitziet zou ik me geen zorgen maken, het ziet er allebij goed uit.

Gameplay is uiteindelijk toch veel belangrijker dan hoe een spel eruit ziet. Controllers zou ik ook ff vergelijken, ik kan persoonlijk met mijn grote handen niet lang op een ps3 spelen maar dit is voor iedereen verschillend.

Succes en game ze.