Wat houdt een BV Holding in? Wat zijn voordelen/nadelen, civielrechtelijk en fiscaalrechtelijk etc, de precieze definitie van Holding.

Ik vind op internet veel bedrijven als bijv. Poel BV Holding etc, wat is nou precies dit Holding gebeuren? Heb op internet gekeken maar hier staat het allemaal erg formeel en lastig uitgelegd, jip en janneke taal is zeker toegestaan dus!! Wat voor bedrijven maken hier gebruik van? Consultancy, Grote bedrijven (dochtermaatschappijen) en waarom? Ik zag laatst een bloembollenbedrijf die afsluitte met BV Holdings... Maar wat hier dus mee wordt bedoeld is nog een beetje vaag en onduidelijk! Ik dank u.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

Volgens mij vind je hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Holding een duidelijke uitleg..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een holding is de eigenaar van andere bv's. Hiermee spreid de eigenaar(s) of de aandeelhouders het risico. De grote van een bedrijf is hierbij niet relevant.
ronron1212
13 jaar geleden
Een holdingvennootschap (NV of BV) is de aandeelhouder van een of meer vennootschappen, bijvoorbeeld werkmaatschappijen waarin transacties met derden plaatsvinden (bij voorbeeld handels-, industrie- en vervoersactiviteiten). Naast beperking van risico (alleen de werkmaatschappij gaat failliet) kan ook de vennootschapsbelasting van alle vennootschappen tezamen worden bepaald zodat een winstgevende vennootschap en verlieslatende vennootschap elkaar compenseren, zodat een fiscaal verlies z.s.m. wordt verrekend.