Waarom zit de knop insert nog steeds op de toetsenbord?

Als die knop aanstaat, en je haalt een woord halverwege je geschreven tekst weg, en je schrijft wat, zal letters die erachter komen verdwijnen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware
2.3K

Het beste antwoord

Je lijkt de bedoeling van de toets (voornamelijk de schuld van Microsoft) verkeerd uit te leggen:
Net als de Num-lock toets, heeft deze toets een status. In het door jouw genoemde voorbeeld: Iets typen nadat de toets is ingedrukt, was de status 'insert' actief tot het indrukken. Daardoor typt je over de bestaande tekst (dus 'insert' is NIET actief). De functie is dus eigenlijk voortdurend in gebruik en de toets gebruikt men binnen tekstverwerking tegenwoordig om de functie uit te zetten.

Er zijn meerdere toetsen op het toetsenbord die een vaak niet duidelijke of wijdgebruikte functie hebben (denk aan de Scroll Lock, nu we een 'scroll wheel' op de muis hebben).

Een toets die zeker zijn functie onder Windows heeft verloren (de oorspronkelijke functie) is de SysRq en Pause/Break.

Het is in geen geval zo dat een toets overbodig is omdat de functie je niet geheel duidelijk is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Omdat die knop in sommige specialistische programma's nog wordt gebruikt. Die knop kun je dus niet even laten vervallen en hem een andere naam geven zaait verwarring.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zodat je niet eerst de tekst hoeft te verwijderen. Gemak dient dus weer de mens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wanneer je een stuk tekst wil herschrijven vinden sommige mensen het handig. Daarom zit het er.
Bovendien, waarom weg halen? Als er mensen zijn die het fijn vinden hebben we er verder geen last van. Het ontwerp en de indeling van een toetsenbord liggen al lang vast en iedereen is eraan gewend. Waarom iets veranderen wat gewoon werkt?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
komt van de tijd toen er nog geen muizen waren, zit er nu op om snel en strak te typen, zonder gebruik van muis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom zou deze knop er niet meer opzitten, er zijn mensen die hier nog steeds gebruik van maken + er handig in een DOS omgeving
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb hem altijik heb ik heb die altijd aanstaan

dadat vind ik wel handihandig altijd
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heeft gewoon een prima functionaliteit voor sommige mensen, daarom.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je hem weg zou halen, zit er zo'n rare lege plek net alsof iemand hem gejat heeft. Bovendien komt er dan makkelijker vuil in het toetsenbord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de delete functie dan geen nut meer heeft.... je kan toch niets meer insert doen......
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het wordt vaak als een plak toetst gebruikt door oudere mensen, vroeger bestond er nog geen CTRL+V. Toets maar eens SHIFT+INSERT
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat sommige gebruikers precies willen wat die knop doet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon, omdat het kan!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gebruik de functie nog steeds in Word en SAP.
Niet alleen in specialistische progjes hoor.