Is het mogelijk om de touchpad op je laptop uit te zetten? Ik heb een externe (draadloze) muis en vind het gebruik van een touchpad nu overbodig.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb een HP laptop en de touchpad zit zo in het toetsenbord dat je hem niet ziet afgezien van de linker -en rechter muisknop. Ik heb dus geen knopjes verder.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Als je een hp probook hebt dan zit het aan en uit knopje op de touchpad.. links bovenin de touchpad (muis) zie je een klein rond doorzichtig rondje die moet je 2 keer aantikken om hem uit te schakelen en 2 keer aantikken om hem in te schakelen, het was voor mij ook even zoeken.

Mocht dit niet lukken dan kun je het volgende doen, maar dit betekent wel dat hij (mits je de drivers niet opnieuw installeert) het niet meer doet.

Rechtermuisknop op mijn computer klik op beheer/manage ga hier naar apparaatbeheer/device manager en selecteer hier de touchpad/pointing device en deinstalleer de synaptics touchpad driver en selecteer dat hij niet opnieuw moet vragen om hem te installeren.

ALL done!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JE bent een KANJER!!!! GEvonden!!! Dank je wel!

Andere antwoorden (5)

Bij mij zit er gwn een knopj boven blauw lichtje aan rood lichtje uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb helaas geen knopje, althans kan het niet vinden.
Gewoon het knopje boven je touchpad in drukken en dan gaat er als het goed is een lichtje branden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb helaas geen knopje, althans kan het niet vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb zelf ook een HP, maar zou kunnen dat deze er niet zit. Ga dan naar het configuratiescherm naar 'muis' en vervolgens geavanceerd. Daar zit volgens mij ook een optie om je touchpad uit te zetten ;)
ja, als ik het uit me hoofd beantwoord moet je met jerechter muis knop op je bureaublad klikken, vervolgens eigenschappen en ergens daar zou het moeten staan.

en anders configuratie scherm, zal niet moeilijk te vinden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een Dell daarop zit een knopje op het toetsenbord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij veel laptops kun je het touchpad uitschakelen met de [Fn]-toets icm een van de functietoetsen. De extra functie staat vaak in blauw of groen aangegeven.