Hoe zet je saldo op een OV-chipkaart?

Mijn OV is pas vanaf februari geldig en ik moet morgen met de bus en de trein. Moet ik dan saldo op mijn OV-chipkaart zetten of moet ik gewoon een kaartje kopen (als dat nog kan?). En hoe zet ik geld op mijn OV-chipkaart?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Ga naar een oplaadpunt, stop je OV-chipkaart in het apparaat, druk op de: 'Saldo toevoegen' of 'Opwaarderen'. Kies het gewenste aantal Euro's. Voor je pinpas in het apparaat, toets je pincode in, en voila je chipkaart is geladen.

Waar een oplaadpunt te vinden is kan je hier zien:
http://www.ov-chipkaart.nl/services/servicesvooraenpkaart/adresvinder/

In de automaten van de NS, waar je een treinkaartje uit haalt, kan je ook je OV-chipkaart opladen. Werkt heel simpel! Hou je OV-chippas voor het apparaat, kies: Saldo opladen, kies weer het bedrag, voer je pinpas in, toets je code in en hou je chipkaart weer voor het apparaat en voila je chipkaart is geladen.

Als je met de bus gaat raad ik je aan een strippenkaart te nemen, is goedkoper. En als je een enkele reisje met de trein doet raad ik je aan je chipkaart te gebruiken. Het zit zo:
Als je een enkeltje koopt betaal je bijvoorbeeld 10 euro, een retourtje is ineens 18 euro en geen 20 euro. Het chipsysteem weet niet of jij ook nog terug moet, dus rekenen ze voor een enkeltje de retourprijs gedeeld door 2, 9 euro dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet je ov chipkaart opwaarderen. Via internet kan je achter de dichtstbijzijnde locatie komen waar dat kan. Let op dat je je betaalpas meeneemt. Je hebt ook ov chipkaarten die automatisch opwaarderen als je beneden de 5 euro tegoed komt. Maar ik weet niet of je die hebt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met de laatste soort ov kaart heb je je gironummer gegeven en toestemming om geld van je giro te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gewoon op naam heb kan je hem gewoon opwaarderen via je bank met internet bankieren, je kan het ook in de meeste supermarkten en op stations doen, of gewoon in de bus.Dan doe je je ov chip kaart in het kastje, klik het bedrag aan wat je er op wilt hebben en dan kan je het pinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet je effe kijken op de site van ov chipkaart daar vind je de uitleg vast wel