Ik denk ook gelijk aan Doe Maar, dus fluorroze en -groen, of aan de 'blije jurkjes' van Bananarama ( http://familyfireplace.org/wp-content/uploads/2009/07/bananarama_502.jpg ), de beenwarmers van Jane Fonda (aerobics!), de gladde stijl van Miami Vice...

Hier een mooie samenvatting (met als titel: What NOT to wear ;-)) http://thelipstickchronicles.typepad.com/.a/6a00d8341c57f753ef0120a5817b93970c-800wi
Ook heel erg: http://www.hoohoonick.com/?p=852 (als je dat paarse ding namaakt en aantrekt, denken ze nu waarschijnlijk dat je een Teletubbie nadoet en vraagt iedereen zich af: 'Die waren er toen toch nog niet?')
Even gruwelijk maar zonder veel foto's: http://www.culturebrats.com/2010/11/top-20-80s-fashion-mistakes.html

Hm... Ik zou er bijna zin in krijgen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

http://www.feestshopper.nl/Eighties-80s.html?gclid=CILx-KK606YCFdQ_3godcBUhJg

Dit is een van de google-resultaten.
Leuk trouwens om dat weer eens te zien. Felle kleuren, grote opzichtige sjaals, peace-kettingen, grote brillen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
80erjaren Power Fashion

http://80erjaren.verzamelgids.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit. Voor jongens.

Toegevoegd na 3 uur:
Maar ik hield het simpeler. Zwart, zwart en nog eens zwart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh duran duran!!! +
Heel erg 'eighties' waren de enorme, geföhnde coupe-soleil-kapsels : we hadden meestal een permanentje, dat dan met grote borstels tot gordijntjes geföhnd werd.
Verder nogal felle kleuren : diephemelsblauw, knalrood, en natuurlijk altijd mét schoudervullingen!!
Plateauzolen waren 'in', net als leggings met beenwarmers erover heen in de kleur van de trui die je aanhad, die tot over je billen ging.

Als je Dynasty googled, of Colombo of Dukes of Hazard of KnightRider, kom je heel wat van deze fraai geföhnde dames tegen.
O ja : de spijkerbroeken gingen tot in de taille, met wijde pijpen die over je schoenen moesten vallen, en dan een strakke centuur, en bloesjes met hele wijde mouwen en strakke manchetten werden ín de spijkerbroek gedragen.

Oogschaduw was goed zichtbaar, en de kleur van je kleren, en kunstwimpers hoorden er 's avonds wel bij, hoewel de eyeliner een beetje 'uit' was - dat was meer 60/70.

Veel plezier!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet vooral de flinke schoudervullingen niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kleuren zijn vaak zwart of wit en felle kleuren. Schoudervullingen en glitters zijn volop aanwezig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het beste een jurkje met schoudervulling kopen, en dan hele fel gekleurde pumps aan. Vervolgens je haar föhnen en veel haarlak erin. En voila totally eighties
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mijn moeder vaak droeg in de eighties was simpel maar wel super leuk! Ze deed altijd haar haar of een deel ervan in een schuine staart bijna bovenop haar hoofd. Dan trok ze een langere felgekleurde trui aan, of eentje met een hele drukke print. Daaronder droeg ze dan een felle legging, of een normale zwarte, en daaronder vaak nog All Stars/iets in die richting. I LOVE IT