Hoe kan ik mijn telefoon traceren?

Na een avondje uit heb ik geen flauw idee waar mijn telefoon is.
Smsjes aan de eventuele "vinder" -als de telefoon niet gestolen is- worden niet beantwoord.
Nu weet ik dat het mogelijk is mobieltjes te traceren, maar na wat googlen wordt het me alleen maar onduidelijker hoe dit eigenlijk moet...
Anyone?

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt voor de antwoorden.
Mijn telefoon is inmiddels weer terecht.
Ik heb hem gevonden, thuis... In de wasmachine.
Leuk feit: Mocht je in bezit zijn van een vieze Nokia 6301, dan kan je deze gerust een volledig wasprogramma op 40 graden laten meedraaien.
Mijn telefoon functioneert nog perfect!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
2.1K

Het beste antwoord

In jouw geval zit er denk ik helaas niets anders op dan het ouderwetse 'spoorzoekertje' weer eens op te pakken.

Als je van te voren track and trace -software hebt geïnstalleerd dan had je deze vraag niet gesteld. Dus wat ik je zou aanraden om te doen, is om je hele avondje uit opnieuw te beleven, en dan overdag. Dus begin helemaal vanaf het punt dat je voor het laatst bewust met je telefoon bezig was. En probeer dan voor zover mogelijk -al dan niet af en toe naar je eigen nummer bellend, op alle plaatsen te komen waar je op je avondje uit ook bent geweest.

Ik weet dat de kans klein is om hem te vinden, maar tenzij je hooggeplaatste vrienden hebt bij de politie of de AIVD kun je het traceren van jouw gsm wel vergeten ben ik bang.

Mocht je je gsm echt niet meer kunnen vinden en als je dan een nieuwe telefoon overweegd, denk dan aan een Iphone -hoe krijg ik het uit mijn strot...;) of een Android.

Hierop kun je heel gemakkelijk bepaalde apps op installeren waarmee je je telefoon altijd terug kunt vinden, op afstand kunt uitschakelen en op afstand al je data wissen. Mocht je willen weten hoe, stuur dan even een pm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het traceren van een telefoon is illegaal. Het gebeurd alleen in ernstige delicten door de politie. Een hacker die bekend is in de illegale wereld zou je wellicht verder kunnen helpen, maar om zomaar zelf een telefoon te traceren wordt lastig en daar kan ik je helaas niet verder mee helpen. Succes met het vinden van je telefoon!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo lang de batterij er niet word uit gehaald of word uit gezet, is hij traceer baar.
maar ik weet ook niet precies hoe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk zit er al een andere simkaart in en dan wordt het moeilijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om dat te kunnen doen zou er al software op je telefoon moeten zijn geinstalleerd die dit mogelijk maakt. ik denk niet dat dit in jou geval zo is.

Het enige wat je nog kan doen is aangifte doen en hopen dat de vinder eerlijk is.