wat is het buffer probleem,bij internet televisie ?

vaak als ik internetfilms kijk,stopt de film en verschijnt er een melding 'buffer'.hoe kan ik dit verhelpen.soms kan ik een hele film zonder problemen kijken,en soms is het probleem er om de minuut

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
18.7K

Het beste antwoord

Die buffer heb je juist nodig om de film zónder problemen te kunnen krijgen.

Als je beeldmateriaal streamt via internet, dus downloadt en speelt tegelijkertijd, kan het gebeuren dat je langzamer download dan je de film afspeelt. Dan moet je PC steeds wachten tot het volgende beetje informatie binnen is. Je systeem maakt dan een buffer aan, download wat meer dan in eerste instantie nodig zodat je in theorie langer zonder pauze kunt afspelen.

Is je internetverbinding erg traag, dan krijg je het bestand véél langzamer binnen dan je het afspeelt, dus haal je die buffer steeds in en moet je systeem een nieuwe buffer aanmaken.

De oplossing als er geen manier is om je internetverbinding sneller te maken: eerst de hele film downloaden en dan pas afspelen. Dan is er geen gebuffer nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat komt doordat je de film al aan het kijken bent, voordat hij al helemaal gedownload is. Om haperingen te voorkomen, wordt er een stukje vooruit gedownload (gebufferd).
Soms is de internetverbinding wat trager, waardoor je langzamer downloadt dan dat je kijkt. De buffer loopt dan leeg. Als de buffer helemaal leeg is, stopt de film om de buffer weer aan te kunnen vullen.
bamibal